arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

۹ نفر در۲۴ ساعت گذشته براثر بیماری کووید ۱۹در خراسان شمالی جان باختند

براساس گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر در این استان براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر در این استان براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باختند.

 طبق این گزارش در همین مدت ۱۰۷ بیمار جدید نیز در این بیمارستان های با علایم مشکوک ویروس کرونا بستری شدند تا آمار جمعیت بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های این استان به ۴۶۸ نفر برسد.


همچنین در۲۴ ساعت گذشته ۸۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز با بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شدند.
در مجموع از اول اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ۶۰۰ بیمار با علایم ویروس کرونا در بیمارستان های بستری شدند و این استان در زمره یکی از هفت استان با شیب تند آمار بیماران بستری قرار دارد.


براساس این گزارش از اول اردیبهشت ماه جاری تاکنون ( پنج روز گذشته ) ۲۹ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که بیشترین آمار مرگ ناشی از این بیماری در سال ۱۴۰۰ مربوط به ۲۴ ساعت گذشته بود.


براساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون ( پنجم اردیبهشت) ۵۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند تا آمار مرگ بیماران کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر برسد.


خانوادگی شدن کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت : بیشتر مبتلایان روزهای اخیر بیماری کووید ۱۹ در این استان در مراسم های عروسی و عزا، و دورهمی های خانوادگی و یا در سفر به این بیماری مبتلا شدند.


دکتر سید احمد هاشمی اضافه کرد : عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شد تا اکثر موارد ابتلا به بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های این استان به صورت خانوادگی به این ویروس مبتلا شوند.


دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان خراسان شمالی اظهارداشت : در هفته گذشته شاهد سیر بسیار شدید صعودی در تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به صورت سرپایی و بستری بودیم و هم اکنون تست 50 درصد از افراد مشکوک به ویروس کرونا مثبت است.


دکتر هاشمی پیش بینی کرد که در صورت ادامه روند صعودی آمار بیماران کرونایی این استان با کمبود تخت برای بستری بیماران مواجه می شود.


درموج چهارم شیوع ویروس کرونا در این استان ۶۰۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران کووید ۱۹ ساماندهی شد که هم اکنون ۸۰ درصد از تخت های موجود تحت اشغال این بیماران قرار دارد و با روند صعودی آمار بیماران کرونایی ۵۰ بیمارستان تامین اجتماعی شهر بجنورد نیز برای بستری این بیماران در نظر گرفته شد.


علاوه بر آن براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تمام بیمارستان های استان خراسان شمالی برای بستری بیماران کووید ۱۹ به حالت آماده باش درآمدند و در چند روز گذشته با افزایش آمار بیماران دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی برای تامین برخی تجهیزات حفاظت فردی از خیرین درخواست کمک کرد.


در استان خراسان شمالی یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد از این تخت های بیمارستانی در هشت سال اخیر به خصوص پس از طرح تحول نظام سلامت تجهیز و راه اندازی شد.

 ایرنا

نظرات بینندگان