arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

آمریکا: مواد اولیه واکسن کرونا را به هند می‌دهیم

رئیس جمهوری آمریکا گفت همانطور که هند در اوایل همه‌گیری به آنها کمک کرده است، مصمم هستند به دهلی‌نو کمک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا گفت همانطور که هند در اوایل همه‌گیری به آنها کمک کرده است، مصمم هستند به دهلی‌نو کمک کنند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در یادداشت توئیتری خود با پیوست کردن بیانیه تماس تلفنی مشاور امنیت ملی خود با مشاور امنیت ملی هند، این مطلب را مطرح کرد.

وی که به خاطر تاخیر در ارسال پیام به هند مورد انتقاد قرار گرفته بود، افزود: همانطور که هند در حالی که بیمارستان‌های ما در اوایل بیماری همه‌گیری دچار مشکل شده بودند به ایالات متحده کمک ارسال کردند، ما مصمم هستیم که در زمان نیاز به هند کمک کنیم.

امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در بیانیه مطبوعاتی افزود: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی با آجیت دووال مشاور امنیت ملی هند گفت وگو و همدردی عمیق خود را با مردم هند در پی جهش اخیر موارد کووید-19 ابراز کرد.

وی افزود: سالیوان همبستگی آمریکا با هند، دو کشور با بیشترین تعداد کووید-19 در جهان را تأیید کرد. همانطور که هند به ایالات متحده کمک کرد زیرا بیمارستان‌های ما در اوایل بیماری همه گیری دچار مشکل شدند، ایالات متحده مصمم است که در زمان نیاز به هند کمک کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: به همین منظور، ایالات متحده به طور شبانه روزی در تلاش است تا منابع و تجهیزات موجود را مستقر کند.

هورن اظهار کرد: ایالات متحده منابع ماده اولیه خاصی را که برای تولید واکسن کوویشیلد هند مورد نیاز فوری است، شناسایی کرده است که بلافاصله در دسترس هند قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به مشارکت بهداشتی هفت دهه بین ایالات متحده و هند از جمله نبرد با آبله، فلج اطفال و اچ آی وی، آنها تصمیم گرفتند که هند و ایالات متحده به طور مشترک به مبارزه با بیماری همه گیری کووید-19 ادامه دهند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد: به همین منظور، ایالات متحده به طور شبانه روزی در تلاش است تا منابع و تجهیزات موجود را مستقر کند.

هورن تاکید کرد: ایالات متحده منابع ماده اولیه خاصی را که برای تولید واکسن "کوویشیلد" هند مورد نیاز فوری است، شناسایی کرده است که بلافاصله در دسترس هند قرار گیرد. برای کمک به درمان بیماران کووید-19 و محافظت از کارمندان بهداشت و درمان در هند، ایالات متحده منابع درمانی، کیت های آزمایش تشخیص سریع، ونتیلاتورها و تجهیزات محافظت شخصی (PPE) را شناسایی کرده است که بلافاصله در دسترس هند قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایالات متحده همچنین به دنبال گزینه‌هایی برای تهیه فوری اکسیژن و منابع مربوطه است. شرکت توسعه مالی ایالات متحده (DFC) بودجه‌ای را برای توسعه قابل توجه تولید اکسیژن و واکسن در هند تامین می‌کند تا حداقل 1 میلیارد دوز واکسن کووید-19 تا پایان سال 2022 تولید کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین از توافق دو طرف برای اعزام تیم متخصص متشکل از مشاوران بهداشت عمومی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) و سازمان امداد آمریکا به هند سخن گفت.

نظرات بینندگان