arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

درس اخلاقی رییس فیفا

رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ضمن مخالفت شدید با اقدامات انجام شده ازسوی برخی مقامات اروپایی برای تحریم مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا،به آنان گوشزد كرد كه فوتبال قرار است مردم را به هم نزدیك كند نه اینكه عامل جدایی آنها از یكدیگر باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرحله نهایی مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا كه از آن با عنوان جام جهانی كوچك یاد می شود، قرار است نزدیك به یك ماه دیگر به میزبانی مشترك لهستان و اوكراین برگزار شود.

برخی از مقامات اروپایی طی روزهای گذشته در حمایت از نخست وزیر سابق اوكراین كه به اتهام فساد مالی در زندان به سر می برد، مقامات این كشور را متهم به نقض حقوق بشر كرده و اعلام داشتند كه با تحریم اوكراین برای مشاهده مسابقات تیم های ملی خود به این كشور سفر نخواهند كرد.

برخی از شخصیت ها و سیاستمداران اروپایی علاوه بر تحریم این مسابقات، بحث پس گرفتن میزبانی از اوكراین و انتقال آن به كشوری دیگر را مطرح كرده اند.

به گزارش ایرنا، 'سب بلاتر' رییس فیفا،در سخنانی انتقاد آمیز فراخوان سیاستمداران اروپایی برای تحریم جام ملت های اروپا را بشدت تقبیح كرد.

بلاتر،پنج شنبه شب در گفت و گو با شبكه تلویزیون DAF آلمان،از سیاستمداران اروپایی خواست در این شرایط بیشتر روی ارزش های انسانی و اخلاقی ورزش تمركز داشته باشند و قبل از صحبت كردن درمورد تحریم یك رویداد ورزشی مهم و بین المللی به این مهم بیاندیشند كه این اقدام آنها چه تبعات زیانباری ممكن است در بر داشته باشد.

رییس فدراسیون جهانی فوتبال، همچنین در این گفت و گو بحث های مطرح شده در رابطه با انتقال میزبانی این رقابت ها از اوكراین به كشور دیگر را رد كرد و گفت: جام ملت های اروپا باید همان جایی برگزار شود كه تعیین شده است.

این سخنان رییس فیفا درست چند ساعت بعد از آن عنوان شده كه كمیسیون اتحادیه اروپا متشكل از تمام كمیسرهای این اتحادیه اعلام كرد كه در مسابقات جام ملت های اروپا در اوكراین حضور نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری آلمانی 'د.پ.آ' این كمیسیون روز پنچ شنبه دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را رفتار دولت اوكراین با 'یولیا تیموشنكو'،نخست وزیر سابق این كشور كه در حال حاضر در زندان بسر می برد ، عنوان كرد.

كمیسیون اتحادیه اروپا تاكید كرد: این درست نیست كه در اوكراین به تماشای مسابقات فوتبال بنشینیم درحالی كه وضعیت در این كشور اینگونه است و با یك زندانی رفتار درستی نمی شود.

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا از هشتم ژوئن تا اول ژوئیه (19 خرداد تا 11 تیر) بصورت مشترك در لهستان و اوكراین برگزار می شود و طبق برنامه، محل دیدار افتتاحیه در ورشو و میزبان بازی فینال شهر كی یف تعیین شده است.

مقامات آلمان درحالی پیشتاز سیاستمداران در تحریم این رقابت ها هستند كه محل استقرار تیم ملی فوتبال این كشور در طول این مسابقات در لهستان خواهد بود و قرار است هرسه دیدار آنها در مرحله مقدماتی با تیم های فوتبال هلند، دانمارك و پرتغال در اوكراین برگزار شود.
نظرات بینندگان