arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

انهدام شبکه ۱۱ نفره کلاهبرداران تلفنی تا بازدید از واحدهای صنفی تهران

انهدام شبکه ۱۱ نفره کلاهبرداران تلفنی، دستگیری جاعل عناوین نظامی، کشف سلاح جنگی غیرمجاز و بازدید از واحدهای صنفی در طرح فاصله گذاری اجتماعی از مهمترین خبرهای امروز /ششم اردیبهشت/ پلیس تهران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انهدام شبکه ۱۱ نفره کلاهبرداران تلفنی، دستگیری جاعل عناوین نظامی، کشف سلاح جنگی غیرمجاز و بازدید از واحدهای صنفی در طرح فاصله گذاری اجتماعی از مهمترین خبرهای امروز /ششم اردیبهشت/ پلیس تهران است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس تهران بزرگ، رئیس پلیس فتای پایتخت روز دوشنبه از انهدام شبکه بزرگ کلاهبرداری تلفنی موسوم به رادیو جوان در پایتخت خبر داد و گفت: تمامی اعضای شبکه طی عملیات های مختلفی شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس مراجعه و مدعی شدند از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، پرونده ابتدایی در این خصوص تشکیل و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شکات در ادامه اظهارات خود اعلام کردند شخصی ناشناس با آنها تماس گرفته و عنوان داشته شما برنده خوش شانس قرعه کشی شده اید و سپس با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات حساب بانکی شما داریم تمامی اطلاعات محرمانه خود را داده و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب خود شدیم.

گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از مطالعه اظهارات شکات پرونده که بیش از ۶۰ نفر بودند و بررسی های همه جانبه و تحقیقات گسترده در فضای مجازی متوجه شدند مجرمان این پرونده بصورت یک شبکه حرفه ای در حال کلاهبرداری به این روش هستند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: با اقدامات فنی کارآگاهان پلیس فتا تهران بزرگ تعداد هفت نفر از اعضای این شبکه در وهله اول شناسایی و دستگیر شدند و شناسایی سایر اعضا که بصورت پنهان و لایه لایه فعالیت می کردند در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در مراحل بعدی پس از شناسایی سه نفر دیگر از اعضای اصلی شبکه تیم عملیاتی پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ وارد عمل شد و این افراد نیز پس از تشریفات قضایی در یکی از استان های همجوار تهران بزرگ دستگیر شدند.

گودرزی اظهار داشت: در آخرین مرحله از اقدامات این پرونده نفر اصلی شبکه که با تحرکات پیچیده قصد گمراه کردن پلیس را داشت توسط افسران سایبری پلیس فتا پایتخت شناسایی شد و پس از اقدامات فنی و به دست آمدن محل فعالیت وی، این مجرم اینترنتی در نهایت توسط تیم عملیاتی پلیس فتا تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: در نهایت این شبکه که از هشت نفر مرد و سه نفر زن تشکیل شده بود و بصورت لایه لایه در سراسر استان تهران فعالیت مجرمانه انجام می داد منهدم و تمامی اعضا دستگیر شدند و پس از انتقال به پلیس فتا پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند و به کلاهبرداری از بیش از ۶۰ نفر به ارزش ریالی حدود۲۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است، شهروندان همچنین می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا اطلاع رسانی کنند.

دستگیری فردی در مترو و ارتباط با قتل در بهارستان

رئیس پلیس مترو پایتخت از دستگیری فردی در مترو خبر داد و گفت: این فرد ارتباط با وقوع قتلی در بهارستان داشته است.

سرهنگ عطاالهی گفت: روز گذشته پلیس مترو به فردی مشکوک شده و دستور ایست می دهد این فرد که مواد مخدر به همراه داشته آن را بلع می کند که بلافاصله پلیس به سرعت وارد عمل شده و وی را متوقف می کنند؛ در بازجویی بدنی از او یک قبضه چاقو، یک گوشی تلفن همراه و اسپری گاز اشک‌آور کشف می‌شود که ماموران از او می‌خواهند تا رمز تلفن همراه را باز کند و فرد رمز را نداشته که نشانه‌ها حاکی از این موضوع بود که تلفن همراه متعلق به او نیست.

وی افزود: ماموران پلیس از طریق استعلام سیم‌کارت گوشی تلفن همراه، درمی‌یابند این خط متعلق به فردی است که شب گذشته یعنی جمعه شب در محدوده کلانتری ۱۰۹ بهارستان به قتل رسیده است.

این مقام انتظامی گفت: فرد دستگیر شده از موضوع قتل اظهار بی اطلاعی می کرد که برای بازجویی های تکمیلی و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری جاعل عناوین نظامی در پایتخت

رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که با نصب و جعل آرم و علایم ارگان های امنیتی و انتظامی از شهر وندان اخاذی می کرد.

سرهنگ یزدان سلیمان ابادی گفت: صبح روز چهارم اردیبهشت ماه ماموران پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی پایتخت در حالی گشت زنی در یکی از محله های حوالی ابوذر تهران به یک دستگاه خودروی پراید که با نصب چراغ و آرم و علایم ارگان های نظامی در حال تردد بود مشکوک و با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی اقدام به توقف خودرو کردند.

وی افزود: پس از توقف، راننده این خودرو اقدام به ارائه کارت شناسایی و حکم ماموریت یکی از ارگان های نظامی کشور کرد که با هوشیاری ماموران جعلی بودن این کارت محرز و بلافاصله وی به اتهام جعل و غصب شغل و عناوین نظامی دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و دلیل این کار را نیز اخاذی از شهروندان بیان کرد.

رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان با بیان اینکه در این رابطه تاکنون دو شاکی به این یگان مراجعه کرده اند، خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد همچنین برای کشف دیگر ابعاد این فعالیت مجرمانه، پرونده همچنان در حال پیگیری است.

کشف سلاح جنگی غیر مجاز در تهران

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری متهمی که در فضای مجازی اقدام به فروش سلاح و مهمات جنگی می کرد، خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح جنگی و مقادیری فشنگ جنگی کشف شد.

سرهنگ صادق قره باقری گفت: در رصدهای فضای مجازی مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی به دست آوردند که مدیر کانالی در شبکه های اجتماعی به تبلیغ فروش سلاح و مهمات جنگی می پردازد.

وی عنوان کرد: هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی های قضائی، صبح روز پنجم اردیبهشت ماه تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم در محدوده میدان حر اعزام و در بررسی های بیشتر از آن مکان یک قبضه سلاح جنگی و مقادیری فشنگ جنگی کشف شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه اموال مکشوفه به پلیس امنیت انتقال یافت، گفت: متهم در تحقیقات تکمیلی به جرم ارتکابی اعتراف و برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شهروندان هرگونه گزارش و خبر در خصوص فعالیت مجرمان امنیتی و انتظامی که به هر نحو ممکن جان و مال آنها را به مخاطره می اندازد را از طریق سامانه۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند تا در اسرع وقت اقدام لازم انجام پذیرد.

بازدید از بیش از ۳۵۰۰ واحد صنفی در طرح فاصله گذاری اجتماعی

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و بازدید از سه هزار و ۵۹۴ واحد صنفی در سطح شهر تهران، گفت: در این طرح سه واحد صنفی متخلف برابر دستور قضایی پلمب شد.

سرهنگ نادر مرادی گفت: روز گذشته پنجم اردیبهشت ماه ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در یک طرح مشترک با پایگاه های ده گانه این پلیس از واحد های صنفی در سطح شهر تهران بازدید کردند.

وی افزود: در این طرح مأموران از سه هزار و ۵۹۴ واحد صنفی بازدید کردند و به ۴۱ متصدی متخلف واحدهای صنفی اخطار کتبی داده شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت تصریح کرد: با هماهنگی های قضائی، در این طرح سه واحدصنفی که بدون توجه به پروتکل های بهداشتی سلامت شهروندان را به خطر انداخته بودند، پلمب شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این طرح به ۲ هزار و۱۰۰نفر از کسانی که بدون ماسک در این واحد های صنفی حضور داشته تذکر لسانی استفاده از ماسک ارائه شد، خاطر نشان کرد: پلیس همواره در اجرای پروتکل های بهداشتی پای کار بوده و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهد واحد های صنفی متخلف که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس درمیان بگذارند.

نظرات بینندگان