arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

فرار کرونایی ها از هند بحران زده با هواپیمای شخصی / مقصد ناقلان احتمالی ویروس جهش یافته کجاست؟

رویترز نوشت: سویه هندی کرونا به سوئیس و یونان نیز رسید؛ ایتالیا نیز سفرهای از مقصد هند را ملغی کرده است با این حال ثروتمندان این کشور با پرداخت هزینه‌هایی بسیار زیاد و با هواپیماهای شخصی خود از این کشور خارج می‌شوند و بر اساس اخبار به مقصد دبی پرواز می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: وضعیت بحرانی هند از جهت صادرات جهش‌های دوگانه و سه‌گانه ویروس کرونا بسیار نگران کننده شده است. این کشور به کانون داغ انتشار ویروسی که گفته می‌شود مقاوم به واکسن است تبدیل شده و صادرات دارو و واکسن از این کشور با محدودیت شدید انجام می‌شود.


وضعیت وخیم هند در مهار و درمان ویروس و بیماران کرونایی به معضلی جهانی تبدیل شده است. کمبود اکسیژن و امکانات درمانی این کشور، توقف صادرات واکسن و داروهای مرتبط و البته صادرات پرقدرت ویروس جهش یافته هندی کشورهای دیگر جهان را درگیر بحران هند کرده است.

جپن تایمز در خبری از سویه‌هایی با جهش دوگانه و سه گانه در هند خبر داد که نسبت به واکسن مقاوم هستند؛ اگرچه مشخص نیست که آیا این نوع جدید به گسترش انفجاری موارد عفونت دامن زده اما وجود سویه جدید بسیاری از ناظران را که از تأثیر آن بر اثربخشی واکسن‌ها می‌ترسند ، نگران کرده است.

البته هیچ نتیجه‌گیری قطعی در مورد اثربخشی واکسن بر روی نوع جدید وجود ندارد. اما کشورهای دیگر، سازمان‌های بهداشتی جهانی و متخصصان در حال جمع آوری اطلاعات، ارزیابی و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به انواع مختلف و نه فقط اطلاعات موجود در هند هستند.

یک مقام ارشد دولت ژاپن اذعان داشت که کنترل کردن سویه جدید اگر شروع به گسترش بیشتر کند "دشوار" خواهد بود. تا کنون بیش از ۲۰ مبتلا به گونه جدید کرونا در این کشور شناسایی شده است.

به گزارش رویترز، سویه هندی کرونا به سوئیس و یونان نیز رسید؛ ایتالیا نیز سفرهای از مقصد هند را ملغی کرده است با این حال ثروتمندان این کشور با پرداخت هزینه‌هایی بسیار زیاد و با هواپیماهای شخصی خود از این کشور خارج می‌شوند و بر اساس اخبار به مقصد دبی پرواز می‌کنند.

هند در هفته اخیر رکوردهای سرسام‌آوری از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است. این فاجعه، هند را که پایگاهی مهم در داروسازی و تولید واکسن کرونا بوده است دچار بحران کرده است، بحرانی که موجب نگرانی دیگر کشورهای جهان نیز شده است.

نظرات بینندگان