arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

کاهشی شدن آمار کرونایی‌ها در آمل نباید منجر به عادی‌انگاری شود

فرماندار شهرستان آمل با بیان اینکه حدود یک پنجم بیماران کووید۱۹ استان در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند، گفت: با توجه به روند کاهشی شمار مبتلایان، این مسئله نباید زمینه بازگشت عادی‌انگاری به فضای عمومی و خانوادگی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار شهرستان آمل با بیان اینکه حدود یک پنجم بیماران کووید۱۹ استان در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند، گفت: با توجه به روند کاهشی شمار مبتلایان، این مسئله نباید زمینه بازگشت عادی‌انگاری به فضای عمومی و خانوادگی شود.

علیرضا شریعت  افزود: بعد از تعطیلات نوروز و قرمز شدن مجدد استان تعداد بیماران کرونایی این شهرستان در برخی روزها از مرز ۳۳۰ نفر عبور کرد اما با همراهی مردم در حال حاضر بستری بیماران کرونایی کاهشی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های شهرستان بستری هستند افزود: این روند کاهشی نباید مجدداً سبب عادی انگاری در جامعه و فاصله گرفتن با رعایت پروتکل های بهداشتی شود.

فرماندار آمل افزود: اکثر فوتی های شهرستان در موج سوم بالای ۷۰ سال بوده است ولی طی موج اخیر همه گیری سن فوتی ها به شدت کاهش یافته است و حتی به عدد ۴۰ رسیده است و این نشان می دهد همه اقشار جامعه باید پروتکل ها رعایت کنند.

وی با انتقاد از عادی انگاری برخی شهروندان نسبت دربرابر ویروس کرونا گفت: طبق آخرین ارزیابی‌های میدانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان حدود ۵۳ درصد رسیده است در حالیکه میزان رعایت پروتکل بهداشتی زمانی دریک دوره در شهرستان به بالای ۸۵ درصد رسیده بود .

شریعت افزود: شرایط ایده آل برای کنترل بیماری کووید ۱۹ استفاده از ماسک و رعایت نهایت فاصله گذاری اجتماعی است که در صورت رعایت شهروندان می توان به راحتی و با کمترین میزان خسارت بیماری را کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه تلفیق اقتصاد و سلامت در شرایط تحریمی سخت است گفت: دولت نمی خواهد مانع کسب و کار مردم شود ولی حداقل شرط لازم برای بازگشایی بازار رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است که توسط بسیاری از بازاریان رعایت نمی شود.

نیمی از جریمه تردد شبانه مربوط به امل است

فرماندار آمل همچنین میزان ترددهای شبانه در این شهرستان را بسیار زیاد توصیف کرد و افزود: حدود نیمی از جریمه های ثبت شده تخلف های شبانه در استان متعلق به شهرستان آمل است.

شریعت با بیان اینکه بیشتر بیماران بستری شده در بیمارستان ها در دورهمی ها مبتلا شده اند گفت: میزان تردد شبانه نشان می دهد که همچنان شاهد برگزاری دورهمی ها و مهمانی های خانگی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برای مدیریت کرونا و متقاعد کردن مردم جهت خودداری از برپایی دورهمی ها نیاز به کار فرهنگی می باشد و تنها با اعمال ضوابط قانونی نمی توان شهرستانی به وسعت و جمعیت آمل را کنترل کرد.

موج چهارم ویروس کرونا به طور رسمی از پایان هفته دوم فروردین وارد استان مازندران شد و از روز ۱۴ فروردین مازندران به طور رسمی به ممنوعیت های ترددی مربوط به کرونا بازگشت. بر اساس ممنوعیت‌های کرونایی ورود هرگونه خودروی غیر بومی به استان مازندران ممنوع بوده و در شهرهای قرمز مشمول جریمه یک میلیون تومانیو در مناطق نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در پی خواهد داشت.

همچنین تردد خودروهای شهرهای همسایه مناطق قرمز نیز در این شهرستان ها ممنوع بوده و مشمول اعمال قانون و جریمه رانندگی خواهد شد. علاوه بر این طبق جدول ممنوعیت های کرونایی تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامدداد هر روز در تمامی مناطق استان ممنوع می باشد.

شهرستان آمل که در قبل از تعطیلات نوروز در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت با افزایش شمار بیماران مبتلابه کووید ۱۹ در روز ۱۳ فروردین ماه بر اساس ارزیابی اپلیکیشن ماسک به وضعیت نارنجی کرونایی تغییر رنگ داد و بعد از گذشت چند روز رنگ کرونایی آن قرمز شد که تا به امروز ادامه دارد.

ایرنا

نظرات بینندگان