arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

فیلم و سریال برای یادگیری زبان

یادگیری زبان می‌تواند برای بسیاری از افراد فوق العاده دشوار باشد، در حالی که برخی دیگر نیز با تکنیک‌هایی ساده می‌توانند به راحتی زبان‌های خارجی را آموخته و حتی به راحتی به این زبان‌ها مکالمه کنند. یکی از تکنیک‌های ساده، ولی بسیار کاربردی برای یادگیری زبان را می‌توان دیدن فیلم و سریال دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادگیری زبان می‌تواند برای بسیاری از افراد فوق العاده دشوار باشد، در حالی که برخی دیگر نیز با تکنیک‌هایی ساده می‌توانند به راحتی زبان‌های خارجی را آموخته و حتی به راحتی به این زبان‌ها مکالمه کنند. یکی از تکنیک‌های ساده، ولی بسیار کاربردی برای یادگیری زبان را می‌توان دیدن فیلم و سریال دانست.

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، شاید برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که وقتی در حال دیدن یک فیلم خارجی با زیرنویس هستیم، با خود بگوییم‌ای کاش می‌توانستم خودم متوجه مکالمات بین افراد باشم، جالب است بدانید که اتفاقا تماشای فیلم و سریال‌های خارجی می‌تواند به شما کمک کند تا زبان یاد بگیرید، اما فارغ از فیلم‌های آموزشی رایج، دیدن برخی فیلم و سریال‌ها که سرشار از مکالمات روزمره هستند نیز می‌تواند کمک کننده باشد:

بازی تاج و تخت

سریال Game of Thrones / سطح زبان Advance

امکان ندارد که علاقه‌مند به دیدن فیلم و سریال باشید و سریال Game of Thrones را نشناسید، این سریال با عنوان «بازی تاج و تخت» شناخته می‌شود و با ماجرا‌های جذاب خود مخاطبانی بین المللی کسب کرده است، این سریال جذاب، به دلیل تعدد شخصیت ها، ماجرا‌های متنوع و کاراکتر‌هایی با درجه‌های مختلف اجتماعی، می‌تواند یک گزینه مناسب برای زبان آموزی در نظر گرفته شود. البته یک نکته مهم این است که باید بدانید این سریال با لهجه بریتیش ساخته شده است و اگر به این لهجه علاقه‌مند باشید می‌توانید از این سریال لذت ببرید.

شرلوک


سریال Sherlock/ سطح زبان Advanced


سریال شرلوک نیز یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ژانر معمایی است، سریالی که طرفدارانی پر شمار دارد و اقتباسی مدرن از شخصیت سری داستان‌های شرلوک هولمز است. هولمز سریال شرلوک در کنار دوست و همکاری قدیمی خود دکتر واتسون از تکنولوژی مدرن برای حل معما‌های جنایی استفاده می‌کند. این دو نفر برای سخت‌ترین و پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی لندن تلاش می‌کنند و سعی می‌کنند بزرگترین و قدیمی‌ترین دشمن خود را که یک نابغه جنایتکار بنام جیم موریارتی است را مغلوب خود کنند. باز هم لازم است اشاره کنیم که این سریال نیز با لهجه بریتیش ساخته شده است.

بیگ بنگ


سریال The Big Bang Theory / سطح زبان Intermediate


فرقی ندارد عاشق دنیای فناوری باشید یا خیر، سریال مذکور می‌تواند یک سریال مناسب برای شما باشد، اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان هستید، این سریال، متمرکز بر داستان زندگی ۵ شخصیت شکل می‌گیرد. این سریال در کنار کاراکتر‌های اصلی میزبان مهمان‌هایی مشهور نیز می‌شود، با این وجود شاید بتوان گفت این سریال، یک گزینه مناسب برای افرادی است که علاقه‌مند به یادگیری زبان هستند و به سرگرمی نیز علاقه مندند.

 

دوستان
سریال مشهور Friends/ سطح زبان Intermediate


سریال Friends را می‌توان یکی از مشهورترین سریال‌های جهان دانست که با گذشت سال‌ها از توقف ساخت و پخش این سریال، همچنان محبوب است. سریال Friends را می‌توان یک گزینه مناسب برای افرادی دانست که دوست دارند فیلم و سریال‌هایی با سبک کمدی را دنبال کنند و البته با اصطلاحات و جملات روزمره نیز آشنا شوند. این سریال نیز میزبان چهره‌های مشهور ثابت و متغیر پر شماری است و به مدت ۱۰ سال از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ در تلویزیون امریکا پخش می‌شد.

هری پاتر

مجموعه فیلم‌های هری پاتر


مجموعه فیلم‌های هری پاتر که با اقتباس از کتاب‌های هری پاتر ساخته شده است، می‌توانند از بهترین گزینه‌های افرادی باشند که دوست دارند در کنار تماشای فیلمی مهیج، زبان بیاموزند. در مجموعه فیلم‌های هری پاتر، روی تلفظ‌ها و لغات تاکید زیادی می‌شود که می‌تواند برای افرادی که در آموزش شنیداری ضعیفند نیز موثر باشد.

 

دزدان دریایی کارائیب
مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب


مجموه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب را می‌توان مجموعه‌ای مناسب برای زبان آموزان نوجوان و جوان دانست، این فیلم‌ها نه تنها بسیار سرگرم کننده هستند، بلکه با یک لهجه بریتیش، ولی شمرده، ساخته شده است که می‌تواند برای افرادی که به این لهجه علاقه مندند موثر خواهد بود.

نظرات بینندگان