arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

جریمه اپل از سوی اتحادیه اروپا به ۱۰ درصد درآمد جهانی آن می‌رسد

سازمان های تنظیم کننده مقررات اتحادیه اروپا قرار است هفته جاری اپل را متهم به انجام رفتارهای ضد رقابتی کنند. جریمه درنظر گرفته شده احتمالاً به ۱۰ درصد درآمد جهانی این غول فناوری می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: به گزارش راشاتودی، به گفته رسانه ها، سازمان های تنظیم کننده مقررات اتحادیه اروپا قرار است هفته جاری اپل را متهم به انجام رفتارهای ضد رقابتی کنند.

اولین پرونده ضد انحصاری اتحادیه اروپا علیه این شرکت فناوری ایالات متحده دو سال پس از شکایت سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای Spotify رخ داد.

این جریمه ممکن است به اندازه 10 درصد از درآمد جهانی اپل برسد و این غول فناوری را مجبور کند که درباره مدل تجاری سودآور خود تجدید نظر کند.

در سال 2019، شرکت ارائه دهنده خدمات صوتی و رسانه ای سوئدی اسپاتیفای شکایتی را به کمیسیون اروپا تسلیم کرد و ادعا کرد که سازنده گوشی های آیفون به طور ناعادلانه ای رقبای خود را به اپل موزیک، سرویس موسیقی خود، محدود می کند

این شرکت مستقر در استکهلم همچنین می گوید که شرکت اپل سازندگان برنامه های گوشی را مجبور می کند برای استفاده از سیستم خرید درون برنامه ای (IAP) خود کارمزد 30 درصدی بپردازند و این امر بازاریابی را برای رقبای اپل موزیک دشوار می کند.

اندکی پس از اعلام این اتهامات، اپل پاسخی به شکایت Spotify صادر کرد و گفت که App Store صدها میلیون بارگیری برنامه Spotify را تسهیل کرده است.

در ژوئن سال 2020، مجری قوانین رقابتی اتحادیه اروپا تحقیقات درباره رعایت قوانین ضد انحصاری در شرکت اپل را شروع کرد و در مورد App Store و Apple Pay تحقیق کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها از جمله رویترز فایننشال تایمز و بلومبرگ، انتظار می رود مارگرت وستاگر، رئیس اتحادیه اروپا در امور رقابت و سیاست های دیجیتال، اواخر این هفته این اتهامات را به طور علنی علیه اپل صادر کند.

اوایل این هفته، فدراسیون تبلیغات آلمان نیز شکایتی را در مورد آخرین تنظیمات حریم خصوصی آیفون مطرح و ادعا کرد که اپل از موقعیت مسلط خود در بازار سوء استفاده می کند و از طریق به روزرسانی جدید سیستم عامل iOS خود مقررات ضد انحصاری را نقض می کند

نظرات بینندگان