arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

فرماندار: تولید واکسن کرونا در ساوه از تابستان امسال آغاز می شود

فرماندار ساوه گفت: با تلاش هایی که در دست انجام است، از تابستان امسال تولید واکسن کرونا در یکی از شرکت های داروسازی شهر صنعتی کاوه آغاز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار ساوه گفت: با تلاش هایی که در دست انجام است، از تابستان امسال تولید واکسن کرونا در یکی از شرکت های داروسازی شهر صنعتی کاوه آغاز خواهد شد.

 «علی میرزایی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت از یک واحد داروسازی شهر صنعتی کاوه، اظهار داشت: این شرکت داروسازی قبلا نیز در زمینه تولید داروی رمدسیویر موفق عمل کرد و در چند ماه اخیر نیز برای تولید واکسن کرونا با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی هایی انجام داده اند که طبق پیش بینی ها قرار است در تابستان شاهد ثمردهی این محصول باشیم.

وی افزود: مراحل مطالعاتی و تحقیقاتی تولید واکسن کرونا در این شرکت داروسازی در حال انجام است و پس از آن در صورت تایید نهایی، خط تولید نیز به بهره برداری می رسد.

فرماندار ساوه گفت: مقام معظم رهبری شعار امسال را بر مبنای توسعه تولیدات و مانع زدایی نامگذاری کردند که اجرای منویات معظم له برای شهرستان ساوه که قطب صنعتی کشور محسوب می شود، بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: بسیاری از محصولات استراتژیک در واحدهای صنعتی شهرستان ساوه تولید می شود و در موارد زیادی هم تلاش صنعتگران باعث خودکفایی کشور و بی نیاز شدن از واردات را به همراه داشته است.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز با حضور معاون پارلمانی وزیر صمت و جمعی از مسئولان از ۲ مجموعه صنعتی که برای نخستین بار در کشور تولیدات منحصر به فرد داشته اند، بازدید به عمل آمد و هدف این است تا موانع بر سر راه این واحدها را برداریم.

 

تولید و توزیع ۴۰۰ هزار ویال رمدسیویر در ساوه

قائم مقام شرکت روناک دارو نیز در توضیحاتی که به اطلاع معاون وزیر صنعت، رساند، اظهار کرد: این مجموعه تولید دارو در زمره ۱۰ شرکت نخست پخش دارو در کشور است و به همت داروسازان این واحد، ایران توانست به عنوان چهارمین کشور در دنیا، داروی رمدسیویر که در درمان بیماری کووید ۱۹ موثر است را تولید کند.

«محمدعلی ملکی» افزود: تولید واکسن کرونا با همکاری مشترک این مجموعه و یکی از شرکت های دانش‌بنیان از اوایل تابستان سال جاری آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس آمارها از ابتدای پیک چهارم شیوع کرونا تاکنون افزون بر ۴۰۰ هزار ویال از داروی رمدسیویر تولید این شرکت میان گروههای هدف توزیع شده است.

ملکی اظهار کرد: ظرفیت تولید ماهانه ۸۰۰ هزار ویال داروی رمدسیویر در این شرکت وجود دارد و ظرف ۲ هفته آینده قرار است ۶۰۰ هزار ویال از این دارو، تولید و به دست مصرف کنندگان برسد.

وی ادامه داد: طرح توسعه مجموعه با افزایش چهار خط تولید که منجر به ۵۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در سال خواهد شد، مدنظر است و در این زمینه به حمایت های مسئولان به خصوص تامین سرمایه در گردش نیاز داریم.

در شهرستان های ساوه و زرندیه ۱۵ شرکت داروسازی فعالیت می کنند.


 ایرنا

نظرات بینندگان