arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

گفتگو با کشورهای ١+۴ در وین محور مذاکرات ظریف و همتای کویتی

وزیر خارجه ایران که در کویت به سر می برد شامگاه پنجشنبه با شیخ احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه دولت کویت دیدار و گفتگو کرد. گفتگو با کشورهای ١+۴در وین،گسترش همکاری های چند جانبه در منطقه، مسائل کنسولی، همکاری در زمینه محیط زیست و رایزنی در خصوص آخرین تحولات یمن، سوریه و لیبی از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر وزرای خارجه ایران و کویت در این دیدار بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه ایران که در کویت به سر می برد شامگاه پنجشنبه با شیخ احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه دولت کویت دیدار و گفتگو کرد.

دکتر ظریف در این دیدار با مرور بر روابط دو جانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و تجاری خواست کشورمان برای توسعه روابط در ابعاد مختلف را به آگاهی همتای کویتی خود رساند.

وزیر خارجه ایران با تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه ترتیبات منطقه ای توسط کشورهای منطقه، برضرورت اتکا کشورها به ظرفیت های خود برای دستیابی به همکاری‌های سازنده و ثبات بخش تاکید کرد.

شیخ احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار روابط دو کشور را تاریخی خواند. وی ظرفیت روابط فی‌مابین را از سطح موجود بالاتر دانست و آمادگی کویت برای گسترش همکاری ها و همچنین تبادل هیئت‌ها را مورد تاکید قرار داد.

گفتگو با کشورهای ١+۴در وین،گسترش همکاری های چند جانبه در منطقه، مسائل کنسولی، همکاری در زمینه محیط زیست و رایزنی در خصوص آخرین تحولات یمن، سوریه و لیبی از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر وزرای خارجه ایران و کویت در این دیدار بود.

نظرات بینندگان