arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

ارایه نتایج فاز اول تست انسانی واکسن کووپارس به سازمان غذا و دارو طی امروز یا فردا

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارایه تحلیل نتایج فاز اول تست انسانی واکسن کووپارس به سازمان غذا و دارو طی امروز و فردا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارایه تحلیل نتایج فاز اول تست انسانی واکسن کووپارس به سازمان غذا و دارو طی امروز و فردا خبر داد.

 دکتر جلیل کوهپایه زاده_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشستی که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، درباره نتایج کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس انستیتو رازی که با همکاری این دانشگاه انجام می‌شود، گفت: این کار ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ آغاز شده بود و ۱۳۳ نفری که در دو دُز باید تزریق عضلانی دریافت می کردند به پایان رسید و بخش استنشاقی واکسن هنوز در حال انجام است. تحلیل فاز اول تا پایان هفته گذشته انجام شد و نتایج تحلیل امروز یا فردا به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد و بر اساس نتایج به دست آمده از فاز اول، کمیته اخلاق سازمان اجازه فاز دوم را خواهد داد و امیدواریم این کار تا پایان هفته انجام شود.

وی افزود: امیدواریم در صورتی که نتایج مورد قبول کمیته اخلاق باشد از هفته بعد فاز دوم را آغاز کنیم. البته فاز دوم از پیش مجوز انجام داشته اما لازم بود نتایج فاز یک برسد تا بتوانند فاز دوم را آغاز کنند. امیدواریم مشکل خاصی نباشد.

کوهپایه زاده ادامه داد: دو گروه ۲۵۰ نفری که از افراد مورد نظر بر اساس داوطلبان انتخاب می‌شوند و این فاز هم یک ماه و شاید کمی بیشتر زمان ببرد. بر اساس برنامه از پیش تعیبی شده هم فاز اول و دوم حدود ۳ تا ۴ ماه زمان لازم دارد و فاز سوم هم از ابتدای تیر ماه آغاز خواهد شد که اگر فاز اول و دوم نتایج مناسبی داشته باشد شاید بتوان فاز سوم را بر گستره بیشتری از افراد انجام داد.

 ایسنا

نظرات بینندگان