arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

بهبود سلامت روان کودکان با ورزش  و خواب بیشتر

گروهی از پژوهشگران استرالیایی معتقدند که ۳۵ دقیقه ورزش و خواب بیشتر در روز می‌تواند به بهبود قابل توجه سلامت روانی و جسمانی کودکان کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران استرالیایی معتقدند که ۳۵ دقیقه ورزش و خواب بیشتر در روز می‌تواند به بهبود قابل توجه سلامت روانی و جسمانی کودکان کمک کند.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، محققان دانشگاه استرالیای جنوبی دریافتند که خواب کافی، در جبران مشکلات جسمانی و روانی کودکان در دوران تعطیلات مدرسه مهم است و دارای مزایای طولانی مدت سلامتی است.

 


محققان بیش از ۱۰۰۰ کودک ۱۱ تا ۱۲ ساله را ارزیابی کردند و با استفاده از شاخص توده بدنی (BMI)، سلامتی جسمی را اندازه گیری کردند، در حالی که بهزیستی ذهنی از طریق پاسخ‌های خود گزارش شده در یک پرسشنامه اندازه گیری شد.

بهبود سلامت روان
آن‌ها دریافتند که کودکان ممکن است با ورزش متوسط ​​تا شدید حداقل ۳۵ دقیقه حدود  ۶۸ دقیقه بیشتر بخوابند یا ۵۴ دقیقه زمان نشستن یا بی تحرکی خود را کاهش دهند و به طور قابل توجهی سلامت روان خود را بهبود بخشند.

همچنین با ورزش ۱۷ دقیقه بیشتر، ۵۲ دقیقه خواب اضافی یا ۵۶ دقیقه کاهش زمان نشستن یا کم تحرکی را تجربه کرده و  شاخص توده بدن آنان تا  ۷.۴ درصد کاهش خواهد یافت. دکتر دوت دومید پیشنهاد می‌کند که والدین می‌توانند برای دستیابی به بهترین مزایای سلامت جسمی و روانی فعالیت‌ها را در کنار کودکان دنبال کنند.

نظرات بینندگان