arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

فیلمساز ایرانی داور جشنواره «انتاریو» شد

پیمان شاه‌محمدی سینماگر جوان ایران، داور اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «انتاریو» شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیمان شاه‌محمدی سینماگر جوان ایران، داور اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «انتاریو» شد.

 پیمان شاه‌محمدی برای چهارمین بار، عضو رسمی گروه داوری یک جشنواره بین المللی آسیا شد.

وی در حال حاضر به عنوان یکی از داوران بخش‌های رقابتی جشنواره بین المللی فیلم تک‌شاخ سفید هند/ WUIFF مشغول به فعالیت است. این جشنواره، یک جشنواره فیلم است که از سراسر جهان فیلم می‌پذیرد و با جوایز در دسته‌ها و ژانرهای مختلف، یک رویداد ماهانه و سالانه که در قلب کلکته برگزار می‌شود.

مأموریت جشنواره بین المللی فیلم «تک شاخ سفید» پشتیبانی از سازندگان مستقل فیلم در سراسر جهان از طریق بررسی، داوری و همچنین توزیع شبکه است. داوران رسمی این جشنواره متشکل از کشورهایی همچون هندوستان، هنگ کنگ، قبرس، چین، روسیه و ایران است.

شاه‌محمدی پیش از این نیز سابقه حضور در «کمیته پیش نمایش» و «بازبینی ویژه کاتالوگ جشنواره» چهاردهمین دوره جشنواره معتبر و بین المللی رد راک/صخره سرخ ایالات متحده آمریکا را داشته است.

جشنواره بین المللی فیلم رد راک (صخره قرمز) Red Rock در سال ۲۰۰۷ در جنوب یوتا شکل گرفت که در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ این جشنواره، در فهرست جشنواره های برتر با ارزش ورود از سوی مجله مووی میکر MovieMaker قرار گرفت.

وی همچنین داوری در حوزه فیلم‌هایی با ژانر خاص را در کارنامه داوری خود دارد که در این بین به سراغ فیلم‌های متمرکز بر ژانر فانتزی، علمی تخیلی، ترسناک، هیجان انگیز رفته است.

داوری در سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فنومنا کشور برزیل. این رویداد در ۷ روز نمایش، پانل و کارگاه در شهر بزرگ سائوپائولو، برزیل و در شهر ساحلی پاراتی در ریودوژانیرو برگزار می شود که ماموریتش پیدا کردن غیر عادی ترین، سورئال ترین، منحصر به فردترین و شگفت انگیزترین فیلم های ژانر است تا توسط بیشترین تعداد سالن نمایشیِ ممکن، دیده شوند.

حضور پیمان شاه‌محمدی در اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم انتاریو و در بخش رسمی داوران فیلم کوتاه کشور کانادا چهارمین همکاری وی به عنوان داور در جشنواره ای بین المللی است. جشنواره انتاریو در تورنتوی کانادا برگزار می شود.

 ایرنا

نظرات بینندگان