arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

بوش: اوج گیری جریان ترامپ زنگ خطری برای انقراض حزب جمهوری خواه است

روزنامه گاردین نوشت: «جورج بوش» رئیس جمهوری اسبق ایالات متحده آمریکا نسبت به اوج گیری جربان دونالد ترامپ در داخل حزب جمهوری خواه این کشور هشدار داده و گفته است که این نشانه خطر است و این حزب می خواهد منقرض شود. بوش در ادامه گفت که معتقد است که جمهوری خواهان فرصت دیگری برای رهبری کشور خواهند داشت اما اگر این حزب خود را در سفیدپوستان انگلوساکسون پروتستان محدود کند، در هیچ چیز برنده نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: روزنامه گاردین نوشت: «جورج بوش» رئیس جمهوری اسبق ایالات متحده آمریکا نسبت به اوج گیری جربان دونالد ترامپ در داخل حزب جمهوری خواه این کشور هشدار داده و گفته است که این نشانه خطر است و این حزب می خواهد منقرض شود.

بوش این اظهارات را همزمان با برگزاری انتخابات اضطراری برای جایزگزینی «ران رایت» از ایالت تگزاس بر زبان آورده است که براثر کرونا گذشت.

در این انتخابات یازده نامزد از حزب جمهوری خواه که به جز یک نفر همگی طرفدار ترامپ هستند، به رقابت می پردازند.

این روزنامه یادآور شد: تنها نامزدی که از ترامپ حمایت نمی کند، می گوید که به دلیل چسبیدن حزب جمهوری خواه به دروغ های ترمپ مبنی بر تقلب در انتخابات، تردید در محکوم کردن حمله به کنگره در حمایت از این دروغ ها و شیوع نظریه های توطئه در صفوف این حزب، از آینده کشور می ترسد.

در یک مصاحبه رادیویی از بوش در مورد طرح هواداران ترامپ برای تشکیل یک ائتلاف پارلمانی به هدف حمایت از «سنت های آنگلوساکسون» سوال شد و وی در پاسخ گفت: برای من این یعنی اینکه ما خواهان انقراض هستیم.

وی افزود: اگر اوضاع تا سه یا چهار سال به همین منوال ادامه داشته باشد، چیزی از حزب جمهوری خواه باقی نخواهد ماند.

از بوش همچنین سوال شد که آیا بیش از پنجاه درصد از جمهوری خواهان با این دیدگاه موافق هستند که انتخابات ریاست جمهوری از ترامپ به سرقت رفته است، گفت: نه. من فکر می کنم که یکی از پنجاه درصد دیگر هستم. با این حال من هنوز جمهور یخواهم و به آن افتخار می کنم.

بوش در ادامه گفت که معتقد است که جمهوری خواهان فرصت دیگری برای رهبری کشور خواهند داشت اما اگر این حزب خود را در سفیدپوستان انگلوساکسون پروتستان محدود کند، در هیچ چیز برنده نخواهد شد.

نظرات بینندگان