arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

روزنامه قالیباف: جبهه پایداری دنبال فتنه است/ خود را زودتر از موعد، پیروز اعلام کرده اند

مشخص نيست جبهه پايداري كه اعضاي آن خود را مدعي قانونمداري مي‌دانند، در حالي كه هنوز ساعتي از آغاز راي گيري نگذشته بود و بسياري از مردم هنوز در پاي صندوق‌ها حاضر نشده بودند، بر اساس كدام معيار و مقياس اعلام پيروزي كرده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ومين مرحله انتخابات پرشور مجلس شوراي اسلامي در حالي صبح ديروز آغاز شد كه كمتر از يك ساعت پس از آغاز به كار حوزه‌هاي راي گيري جبهه پايداري در اقدامي مشكوك كه تاكنون فقط يك بار در تاريخ ايران سابقه داشت، خود را پيروز انتخابات قلمداد كرد و از حاميان خود خواست تا بعد از اعلام نتايج شادي نكنند!

به گزارش تهران امروز، اين اقدام عجيب در حالي صورت گرفت كه حدود دوازده ساعت تا پايان ساعات راي گيري زمان باقي بود. «اعلام پيروزي زودهنگام» در انتخابات از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون فقط يك بار و آن هم در انتخابات رياست‌جمهوري سال 1388 بود كه يكي از نامزدهاي انتخابات دقايقي پس از پايان راي گيري در يك كنفرانس خبري مدعي پيروزي در انتخابات شده بود.

مشخص نيست جبهه پايداري كه اعضاي آن خود را مدعي قانونمداري مي‌دانند، در حالي كه هنوز ساعتي از آغاز راي گيري نگذشته بود و بسياري از مردم هنوز در پاي صندوق‌ها حاضر نشده بودند، بر اساس كدام معيار و مقياس اعلام پيروزي كرده‌اند. در بخشی از بیانیه صبح جمعه جبهه پایداری آمده است: «ما از همه طرفداران جبهه پايداري مي‌خواهيم به هيچ وجه مراسمي را پس از اعلام نتايج به عنوان جشن وسرور برپا ننمايند.»

اعلام پيروزي اين جبهه در حالي صورت گرفته است كه مجريان انتخابات اعلام كرده‌اند تا 24 ساعت آينده نتايج نهايي انتخابات اعلام خواهد شد. پيش از اين در دو روز منتهي به انتخابات برخي سايت‌هاي منسوب به جبهه پايداري تلويحا از نپذيرفتن نتيجه انتخابات در صورت پيروز نشدن كانديداهاي اين جبهه خبر داده بودند.

اقدامات مشكوك اين جريان در آستانه انتخابات به همين جا ختم نشد و در روزهاي منتهي به انتخابات موج گسترده‌اي از تخريب توسط اين جريان به راه افتاد.

فضاي سياسي كشورمان اگر چه با حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي رنگ و بويي ديگر يافت اما با اين حال حجم فزاينده تخريب‌هاي صورت گرفته عليه جبهه متحد اصولگرايان در هفته پاياني تبليغات را مي‌توان مهم‌ترين شاخصه اين دور از انتخابات دانست. اين جريان در روزهاي اخير و بخصوص دو روز مانده به انتخابات با صرف هزينه‌هاي ميلياردي و ارسال گسترده پيامك‌هاي تبليغاتي، ضمن طرح ادعاهايي عجيب به تخريب متوالي ليست انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان پرداخت. جريان پايداري كه در روزهاي اخير حجم گسترده‌اي از تهمت‌ها و تخريب‌هاي غير اخلاقي را عليه كانديداهاي جبهه متحد روا داشته بود،‌ پس از اتمام تبليغات و حتي در روز انتخابات نيز روش غير اخلاقي خود را ادامه داده و حتي ادعاي حمايت برخي وابستگان مقامات ارشد از ليست انتخاباتي وابسته به خود را مطرح كرد! حال آنكه اين خبر بلافاصله تكذيب شد. پيش از اين نيز اين جريان خبر از حمايت مطلق آيت‌الله صديقي از ليست انتخاباتي خود را مطرح كرده بود كه اين خبر نيز از سوي ايشان تكذيب شده بود! روند ادعاهاي عجيب و البته تخريب‌هاي عيني و تلويحي جبهه متحد از سوي آنان به آنجا كشيده شد كه اين جريان در ساعات ابتدايي صبح روز انتخابات اعلام پيروزي كرد!

هزينه‌هاي ميلياردي و تخريب‌هاي نخ نما شده

از چند روز قبل از انتخابات رسانه‌هاي جريان پايداري در ادعاهايي نخ نما شده خبر از هزينه‌هاي گزاف تبليغات جبهه متحد داده بودند.

تكرار اين ادعاها در حالي صورت مي‌گرفت كه جريان پايداري در بي‌سابقه‌ترين تبليغات پيامكي،‌ميلياردها تومان صرف هزينه‌هاي انتخاباتي و همچنين تخريب‌هاي پيامكي خود نمود! ‌طي 3 روز پيش از انتخابات و همچنين در يك تخلف آشكار دريك‌روز مانده به انتخابات كه تبليغات ممنوع اعلام شده بود، اين جريان با در اختيار گرفتن سيستم‌هاي پيامكي 4 رقمي كه معمولا دريافت آن ضمن اينكه هزينه‌هاي سنگيني در بردارد، متضمن طي پروسه‌هاي اداري زمانبر نيز مي‌باشد، به اكثر شهروندان تهراني به صورت مداوم پيام‌هايي را ارسال مي‌كرد كه يا تبليغات انتخاباتي خاص و ادعاهايي عجيب را مطرح مي‌نمود يا تخريب كانديداهاي جبهه متحد را نشانه مي‌رفت! علاوه بر اين در سطح شهر نيز اين جريان با آنكه اعلام كرده بود كه تبليغات محيطي خاصي ندارد، به توزيع گسترده اقلام انتخاباتي در سه روز اخير پرداخته و با نصب بنر‌هاي بزرگ تبليغاتي تقريبا حضور بسيار گسترده‌اي در سطح شهر داشت!



استفاده ابزاري از آيت‌الله صديقي و تكذيب وي

همچنين در پی انتشاربرخی اخبار در سایت‌های خبری مبنی بر حمایت مطلق آيت‌الله صديقي از جبهه پایداری، دفتر ايشان در واکنش به انتشار این اخبار... ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: حضرت آیت الله صدیقی با دعوت از تمام اقشارمختلف مردم برای حضور در انتخابات 15 اردیبهشت تاکید کردند؛ حمایت ایشان از هیچ گروهی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطلق نبوده و نیست.



بی اخلاقی در روز انتخابات

اما پيرو تخلفات جبهه پایداری در فرصت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس نهم، روز گذشته و همزمان با برگزاری انتخابات افراد منتسب به این جبهه با حضور در شعب اخذ رای نسبت به پخش

تراکت های تبلیغاتی خود اقدام کردند. در برخی شعب اخذ رای تهران مانند، شعب امامزاده صالح، امامزاده قاسم و برخی شعب منطقه 13 افراد منتسب به جبهه پایداری به رغم ممنوعیت تبلیغات در روز انتخابات نسبت به تبلیغات این جبهه اقدام کردند.

در این میان برخی ستادهای تبلیغاتی جبهه پایداری همزمان با حضور مردم در شعب اخذ رای نسبت به توزیع بسته هاي تبلیغاتی و لیست کامل کاندیداهای این جبهه اقدام کردند.

اعلام پیروزی به سبک فتنه گران!؟

تخريب‌ها و بي‌اخلاقي‌هاي صورت گرفته در جريان تبليغات انتخاباتي همچنان از سوي جريان پايداري ادامه يافت و در حالی که هنوز چند ساعت از آغاز رای گیری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نگذشته بود، جبهه پایداری در اقدامی مشکوک و به سبک میر حسین موسوی نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری اعلام پیروزی کرد. اعلام پیروزی این جریان در حالی بود که هنوز حتی نیمی از ساعات رای‌گیری هم نگذشته بود. رسانه های این جریان در روزهای گذشته تخریب گسترده ای را علیه رقبای خویش به راه انداخته و تلویحا هشدار داده بودند هر نتیجه ای غیر از پیروزی خود را تاب نخواهند آورد. در بخشی از بیانیه صبح جمعه جبهه پایداری آمده است: ‌«ما از همه طرفداران جبهه پايداري مي‌خواهيم‌به هيچ وجه مراسمي را پس از اعلام نتايج به عنوان جشن وسرور برپا ننمايند. جشن و سرور ما در خدمت بيشتر به محرومين و تلاشي مضاعف در همه عرصه‌ها‌و ترويج گفتمان انقلاب اسلامي و تاكيد بر ارزش‌هاي الهي و وفادراي به مردم خواهد بود.»
نظرات بینندگان