arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

تصویری از پدیده «یتیم اروپایی» در جشنواره جهانی فجر

فیلم سینمایی «هرگز گریه نمی‌کنم» ساخته پیوتر دومالفسکی در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم سینمایی «هرگز گریه نمی‌کنم» ساخته پیوتر دومالفسکی در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

 ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «هرگز گریه نمی‌کنم» ساخته پیوتر دومالفسکی که پیش از این، در جشنواره‌هایی معتبر چون سن‌ سباستین، توکیو و بوسان حضور داشته است، روی پرده جشنواره جهانی فجر می‌رود.

این فیلم با نگاهی به وضعیت موجود در اروپا، داستان دختری لهستانی به نام اولکا را دنبال می‌کند که آرزو دارد پشت فرمانِ ماشینی از آن خود بنشیند. او که با مادر و برادر معلول خود زندگی می‌کند، درمی‌یابد پدرش که برای کار در ایرلند سکونت داشته، درگذشته است. زمانی که اولکا برای انتقال جسد پدر به ایرلند می‌رود، رازهایی ناگفته برملا می‌شود؛ حقایقی که نه از طریق هم‌زبانان، بلکه در سخن اغیار آشکار است.

به گفته الا سالوا منتقد سینه اروپا، از زمان پیوستن لهستان به اتحادیه اروپا، بسیاری از خانواده‌ها دچار فروپاشی شدند و کودکان بدون والدین و یا تنها با حضور یکی از آنها بزرگ شدند. فیلم دومالفسکی اولین فیلم بلندی است که به پدیده «یتیم اروپایی» می‌پردازد؛ پدیده‌ای که پیش از این، تنها روزنامه‌نگاران درباره آن تحقیق کرده بودند.

«شب خاموش» به‌عنوان فیلم اول دومالفسکی، در بخش جاده ابریشم جشنواره شانگهای، جایزه کارگردانی را از هیئت داوران رسانه دریافت کرده بود. فیلم دوم او با نام «هرگز گریه نمی‌کنم» در بخش مسابقه جشنواره سن سباستین حضور داشت و سپس در جشنواره دابلین، جایزه بهترین بازیگر زن را برای زوفیا استافی به ارمغان آورد.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان