arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

بیش‌از ۹۰ درصد مواد مخدر کشور در سال گذشته کشف شد

جانشین فرمانده ناجا با تاکید با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر از دغدغه‌های مردم است، اظهار داشت: در سال ۹۹ رکورد تاریخی کشفیات مواد مخدر در دنیا شکسته شده و این افتخار نصیب نیروی انتظامی بود که موفق به کشف بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر بالغ بر یک هزار و ۱۱۷ تن موادمخدر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده ناجا با تاکید با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر از دغدغه‌های مردم است، اظهار داشت: در سال ۹۹ رکورد تاریخی کشفیات مواد مخدر در دنیا شکسته شده و این افتخار نصیب نیروی انتظامی بود که موفق به کشف بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر بالغ بر یک هزار و ۱۱۷ تن موادمخدر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در یازدهمین جلسه کمیسیون عملیات ناجا ویژه استان مازندران جمهوری اسلامی را لنگرگاه امنیت منطقه توصیف کرد و گفت: با توجه به تهدیدات پیرامونی کشور از جمله قاچاق سلاح، در حوزه کشفیات سلاح موفقیت های خوبی را کسب کردیم.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری آن را برای ناجا یک تکلیف دانست و گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به عنوان بزرگترین مانع تولید در کشور، نیروی انتظامی با ایجاد قرارگاه مبارزه با قاچاق در مرزها و پایانه‌ها به صورت هدفمند فعالیت می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا همچنین با اشاره به اینکه ۹۳ درصد جرایم در کشور را سرقت تشکیل می دهد ، افزود: موضوع سرقت یک معلول است که ناجا با آن سروکار دارد اما علت وقوع سرقت مورد بحث است که باید همه دستگاه ها به ویژه مردم سهم خود در پیشگیری و مقابله با آن را ایفا کنند.

رضایی به قوانین و مقررات مرتبط با ساخت مسکن از جمله رعایت اصول چندگانه مهندسی ، فرهنگی و ایمنی اشاره کرد و افزود: پیوست انتظامی در ساخت مسکن موضوع مهمی است که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است و باید در این حوزه دستگاه های متولی وارد میدان شوند.

نیروی انتظامی از اخلال در آرامش انتخابات جلوگیری خواهد کرد

جانشین فرمانده ناجا در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو بر حضور فعال و هوشمندانه خانواده کارکنان ناجا و حضور حداکثری تاکید کرد و افزود: دشمنان نظام به دنبال کاهش مشارکت مردمی هستند.

سردار رضایی امنیت برگزاری انتخابات را بر عهده نیروی انتظامی دانست که دیگر سازمان ها در کنار آن موظف به همکاری با پلیس هستند و این موضوع، ماموریت بزرگ نیروی انتظامی است.

وی با تاکید بر اشراف اطلاعاتی و تسلط بر موضوعات در ایام انتخابات، افزود: باید با تسلط و تمرکز بر نقاط ضعف دشمنان، نسبت به برهم زدن آرایش و تحمیل اراده از هرگونه اقدامات مخرب جلوگیری کرد.

سردار رضایی با اشاره به بحث انتخابات آن را یکی از ماموریت های جدی نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: برابر مصوبه شورای عالی امنیت مسئولیت اصلی امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است .

وی با اشاره به تحرکات دشمنان برای جلوگیری از شور انتخاباتی در مردم، گفت: ما امروز هیچ دغدغه ای در بحث انتخابات نداریم و با این ایده که شاهد انتخاباتی پرشور در کشور خواهیم بود، برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم.

برخورد جدی با ارازل و اوباش زمینه‌ساز اعتماد مردم است

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به موضوع اراذل واوباش و قدرت نمایی آنان در جامعه، گفت: تکیه گاه مردم در برابر اراذل و اوباش حاکمیت است و برخورد مقتدرانه نیروی انتظامی با اراذل واوباش موجب اعتماد مردم به ناجا می شود.

سردار رضایی به سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص برخورد مقتدرانه با اراذل و اوباش اشاره کرد و افزود: ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند: این قشر اراذل، اوباش و چاقوکش که اقلیت محدود هستند، دستگاه های انتظامی باید با آنها برخورد کنند

وی برخورد مقتدرانه پلیس با اراذل و اوباش را موجب رضایتمندی مقام معظم رهبری و مردم مومن و متدین ایران اسلامی دانست و بر تهیه پیوست های رسانه ای در طرح های مقابله ای با اراذل و اوباش و ارتقای احساس امنیت در جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه ها تاکید کرد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات خوب پلیس فتا در حوزه مقابله با جرایم در حوزه سایبری بر توسعه فعالیت ها در حوزه امنیت اخلاقی و برخورد جدی با ولنگاری ها در این فضا تاکید کرد و افزود: امروز افتخار ما مدیریت بر فضای مجازی و اشراف بر این فضا است

عملکرد موفق مازندران در ایجاد امنیت

جانشین فرمانده ناجا توجه به حقوق شهروندی را از مهمترین موضوعات مورد بحث در نیروی انتظامی برشمرد و آن را به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه در این سفر برشمرد و افزود: با توجه به حجم مسافرت ها به استان های شمالی توجه به حقوق شهروندی در چارچوب قانون مطابق با احکام الهی و برخورد با ناهنجاری ها از مهمترین مطالبات مردم این استان است.

سرار رضایی با بیان اینکه مردم استان های شمالی با تقدیم هزاران شهید رعایت شئون دینی و اخلاقی از سوی مسافران را حق خود می دانند، اظهار داشت: رعایت موضوعات اخلاقی در تفرجگاه ها و سواحل برابر درخواست مردم و آنجا که آرمان های انقلاب اسلامی قرار است مورد هدف قرار گیرد، نیروی انتظامی با ابزارهای گوناگون به مقابله با آن خواهد پرداخت.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان در سال ۹۹گفت: نیروی انتظامی استان مازندران در سال گذشته در موضوعات مختلف موفق عمل کرده است و این به لطف و پشتیبانی دستگاه های اجرایی و نماینده محترم ولی فقیه در این استان، مشارکت های مردمی و اقدام به موقع در برخورد با هنجارشکنان بوده است.

جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دیگر موضوعات اثر گذار در امنیت کشور را اشرار و هنجار شکنان عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح های مقابله با هنجار شکنان تشدید خواهد شد و هماهنگی های لازم با دستگاه قضائی نیز صورت گرفته است.

سردار رضایی با اشاره به موضوع سرقت و برخی از مشکلات بوجود آمده به دلیل شرایط ایجاد شده در جامعه ناشی از بیماری کرونا اذعان داشت: نیروی انتظامی با اشراف کامل اطلاعاتی بدون مماشات و بدون هرگونه محافظه کاری ها با روحیه ای انقلابی با این افراد برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به تاثیر انتخابات در همه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و دیپلماسی کشور، گفت: در بحث امنیت انتخابات سایر مجموعه های امنیتی از جمله بسیج نیز همکاری خواهند داشت.

سردار رضایی با اشاره به احتمال افزایش مسافرت ها در ایام تعطیلات عید سعید فطر به استان مازندران و دغدغه مردم استان و ناجا در راستای برقراری نظم و امنیت اجتماعی از نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خواست کرد به مانند همیشه از فرزندان خود در ناجا برای اجرای ماموریت های محوله به عنوان پدر معنوی و مسئول فرهنگی استان نسبت به مسئول سازی سایر دستگاه ها برای همکاری با ناجا اقدام کند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سفری خود به استان مازندران با خانواده شهید عبدی از شهدای نیروی انتظامی استان که در سال ۶۹ در منطقه سیستان و بلوچستان در راه مبارزه با مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد دیدار کرد.

نظرات بینندگان