arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

آدهانوم دوباره نامزد ریاست سازمان جهانی بهداشت می‌شود

وزیر بهداشت و امورخارجه اسبق اتیوپی ۵۶ ساله تاکنون اعلام نکرده است که آیا می‌خواهد در مقام خود بماند یا قصد ترک این پست را دارد، اما یک منبع نزدیک به وی دوشنبه شب به پایگاه خبری "استات نیوز" آمریکا گفت که او به دنبال کاندیدا شدن برای دومین دوره متوالی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: "تدروس آدهانوم" مدیرکل اتیوپیایی سازمان جهانی بهداشت برای دومین بار نامزد ریاست این سازمان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر بهداشت و امورخارجه اسبق اتیوپی ۵۶ ساله تاکنون اعلام نکرده است که آیا می‌خواهد در مقام خود بماند یا قصد ترک این پست را دارد، اما یک منبع نزدیک به وی دوشنبه شب به پایگاه خبری "استات نیوز" آمریکا گفت که او به دنبال کاندیدا شدن برای دومین دوره متوالی است.

اولین دوره ریاست آدهانوم امسال به پایان می‌رسد.

در همین ارتباط یک منبع سازمان جهانی بهداشت در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، وی مقدمات نامزد شدن برای ریاست این سازمان را از ماه گذشته میلادی آغاز کرده است.

این نهاد البته اعلام نکرد که آیا آدهانوم خود را برای ریاست دوره آینده سازمان جهانی بهداشت نامزد خواهد کرد یا خیر، بلکه تنها اشاره کرد که کشورهای عضو می‌توانند تا ماه سپتامبر (شهریور) مدیرکل جدید را معرفی کنند.

آدهانوم در سال ۲۰۱۷ به عنوان اولین فرد آفریقایی، ریاست سازمان جهانی بهداشت را برعهده گرفت.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌تواند حداکثر برای دو دوره پنج ساله توسط کشورهای عضو این سازمان انتخاب شود.

با گسترش بیماری‌های غیر منتظره‌ای چون کووید-۱۹ و بیماری ابولا در جمهوری دمکراتیک کنگو در غرب آفریقا، آدهانوم در سطح جهان به عنوان فردی برای مقابله با این بیماری‌ها شناخته می‌شود.

نظرات بینندگان