arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

المیادین: سازمان ملل می‌خواهد نسخه منصور هادی زا بپیچد

شبکه خبری «المیادین» دوشنبه شب از اجماع بین‌المللی و تلاش سازمان ملل متحد برای پیچیدن نسخه "عبدربه منصور هادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن پرده برداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: شبکه خبری «المیادین» دوشنبه شب از اجماع بین‌المللی و تلاش سازمان ملل متحد برای پیچیدن نسخه "عبدربه منصور هادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن پرده برداشت.

منابعی که خواستند نامشان محفوظ بماند به این شبکه تلویزیونی گفته‌اند این تلاش‌ها با هدف پایان دادن به بحران یمن و متوقف کردن جنگ در این کشور صورت می‌گیرد.

به گفته این منابع، اجماعی جهانی منطقه‌ای برای لغو قعطنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت در مورد یمن و جایگزین کردن آن با قطعنامه‌ دیگری صورت گرفته است.

این گزارش می‌افزاید:رایزنی‌های سازمان ملل و بین‌المللی به دنبال یک الگوی جایگزین برای قطعنامه ۲۲۱۶ است که بر متوقف کردن جنگ و از سر گرفته شدن روند سیاسی میان طرف‌های یمنی تأکید کند.

براساس گفته این منابع در این تصمیم سازمان ملل و نهادهای بین المللی از تمام طرف‌های سیاسی و نظامی یمن خواسته خواهد شد که وارد مذاکره شوند.

این منابع در پایان آوردند: این تصمیم عملا زمینه ساز برای پیچیدن پرونده منصور هادی خواهد بود و رایزنی‌های کنونی بر بحث و بررسی یک الگوی جایگزین برای رییس جمهوری [فراری] یمن است.

قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد مؤرخ ۱۴ آوریل سال ۲۰۱۵ در رابطه با جنگ یمن به تصویب رسید.

این قطعنامه بدون هیچ اشاره‌ای به حملات نظامی عربستان به یمن، نیروهای یمنی را تحریم تسلیحاتی کرد و رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را مشروعیت می‌بخشید.

نظرات بینندگان