arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

وزیر پیشین دادگستری اسرائیل: نتانیاهو و همسرش یاغی و دیکتاتور هستند

آیلیت شاکید وزیر اسبق دادگستری اسرائیل و از اعضای پیشین حزب لیکود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر را دیکتاتور خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: آیلیت شاکید وزیر اسبق دادگستری رژیم صهیونیستی و از اعضای پیشین حزب لیکود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را دیکتاتور خواند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در یک فایل صوتی که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی دوشنبه شب منتشر کرد، شاکید درباره نتانیاهو می‌گوید: او به دنبال ماندن در قدرت است و به همراه همسرش شهوت حکمرانی دارد.

وی افزود: نتانیاهو و همسرش مانند یاغی‌ها و دیکتاتورها هستند.

شاکید در این فایل صوتی که به بیرون درز کرده در گفت‌وگو با فردی که هویتش مشخص نیست، افزود: مهم‌ترین مسأله در خصوص نتانیاهو محاکمه اوست و او باید برود.

وزیر اسبق دادگستری کابینه نتانیاهو گفت که مذاکرات میان حزب یمینا "نفتالی بنت" و نتانیاهو برای تشکیل کابینه چرخشی همچنان ادامه دارد و نخست وزیر می‌خواهد باز هم یک سال و نیم دیگر در مسند قدرت باقی بماند.

نتانیاهو سال گذشته نیز که نتوانست به تنهایی کابینه تشکیل دهد، نخست وزیری را از "بنی گانتس" رهبر حزب آبی و سفید گرفت و خود نخست وزیر شد و پس از انحلال کنست، دولت منحل و در فروردین ماه سال جاری انتخابات زود هنگام برگزار شد.

درز این فایل صوتی یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که مهلت داده شده رییس رژیم صهیونیستی به نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی به پایان رسید، اما وی نتوانست تشکیل کابینه دهد.

نتانیاهو از حزب یمینا به ریاست بنت خواست که به حزب لیکود بپیوندد و دولت چرخشی را تشکیل دهد.

تازه‌ترین محاکمه نتانیاهو به ۲۴ می سال گذشته ( ۴ خرداد ۹۹) بر می‌گردد که در دادگاه مرکزی در قدس شرقی به اتهام خیانت در امانت، فریب و رشوه در سه پرونده در خصوص موضوع فساد برگزار شده بود.

نظرات بینندگان