arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

جزئیات رنگبندی کرونایی استان‌ها به تفکیک هر شهر

پس از انتشار تازه ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور، فایلی تفکیکی از رنگبندی شهرها و شهرستان‌ها منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از انتشار تازه ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور، فایلی تفکیکی از رنگبندی شهرها و شهرستان‌ها منتشر شد.

با کاهشی‌شدن روند بستری در بسیاری از نقاط کشور، از امروز تعداد شهرستان‌های قرمز به ۱۰۲ شهرستان کاهش یافت. علاوه‌ بر آن ۲۳۵ شهرستان نارنجی و ۱۱۱ شهرستان زرد هستند.

با افزایش مبتلایان در استان سیستان و بلوچستان، تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

بنابر اعلام وبدا، شهرستان‌های دهاقان (اصفهان)، بوشهر، تنگستان و جم (بوشهر)، نهبندان (خراسان جنوبی)، ایذه و باغ‌ملک (خوزستان)، طارم و ماه‌نشان (زنجان)، خاش، زابل، زاهدان و نیک‌شهر (سیستان و بلوچستان)، خرامه‌، خرم‌بید، سپیدان، قیر و کارزین و مرودشت (فارس)، دهگلان و سقز (کردستان)، رودبار جنوب و عنبرآباد (کرمان)، روانسر (کرمانشاه)، باشت (کهگیلویه و بویراحمد)، کردکوی و کلاله (گلستان)، بستک، جاسک و میناب (هرمزگان) از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

بر این اساس به عنوان مثال در استان تهران ۴ شهرستان قرمز و ۱۲ شهرستان نارنجی داشته و یا در استان اصفهان ۳شهرستان قرمز، ۱۹ شهرستان نارنجی و ۲ شهرستان زرد رویت می‌شود.

وضعیت زرد به معنای خطر متوسط بوده و در این وضعیت فقط سطح شغلی 4 تعطیل خواهد بود. وضعیت نارنجی به معنای پرخطر است در این وضعیت سطح شغلی 3 و 4 تعطیل خواهند بود و وضعیت قرمزبه معنای شرایط خیلی پرخطر است که در این وضعیت همه‌ی مشاغل (به جز موارد ضروری سطح یک )تعطیل خواهند بود. همچنین خروج خودروهای بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به شهرستان‌های نارنجی و قرمز ممنوع خواهد بود.

 ایسنا

نظرات بینندگان