arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

بلینکن: با وزیرخارجه آلمان درباره ایران گفتگو کردم

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در پیامی در توییتر به دیدار خود با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست گروه هفت در لندن اشاره کرد. وی در این پیام توییتری نوشت: «دیدار عالی با "هایکو ماس" در جی هفت برای بحث درباره چین، روسیه، ایران و دیگر موضوعات داشتم. آلمان شریکی ضروری برای مقابله با چالش‌های مشترک و پیشبرد دستور العمل‌ مشترکمان است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیران خارجه آمریکا و آلمان سه‌شنبه در حاشیه نشست گروه هفت دیدار کرده و درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در پیامی در توییتر به دیدار خود با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست گروه هفت در لندن اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «دیدار عالی با "هایکو ماس" در جی هفت برای بحث درباره چین، روسیه، ایران و دیگر موضوعات داشتم. آلمان شریکی ضروری برای مقابله با چالش‌های مشترک و پیشبرد دستور العمل‌ مشترکمان است».

پیشتر نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) در حاشیه نشست وزرای گروه هفت در لندن با وزیر خارجه آمریکا درباره نشست‌های کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش گفت‌وگو کرد.

آلمان که یکی از اعضای کشورهای امضا کننده برنامه جامع اقدام مشترک است در حال حاضر در مذاکرات احیای این توافق بین‌المللی حضور دارد.

علی‌رغم آن که دولت بایدن برای بازگشت به برجام ابراز تمایل کرده اما دولت جدید این کشور همچون دولت قبلی آن همچنان سیاست‌های مشابهی را در قبال ایران دنبال می‌کند و بازگشت ایران به تعهدات کامل برجامی را به عنوان پیش شرط لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تعیین کرده‌اند اما مقام‌های ایران بارها تأکید کرده‌اند که آمریکا قبل از بازگشت به برجام باید تمامی تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

در دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام که هفتم اردیبهشت ماه در وین برگزار شد، حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد و گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

نظرات بینندگان