arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

کاخ سفید: مذاکرات برای آزادی زندانیان از گفت‌وگوهای هسته‌ای جدا است / رایزنی‌ها برای بازداشتی ها غیرمستقیم هستند؛ ما کانال‌های ارتباطی خودمان را داریم

«جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری شامگاه سه‌شنبه گفت مذاکرات برای آزادی زندانیان از ایران از گفت‌وگوهای هسته‌ای جدا هستند. ساکی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره این موضوع گفت: «رایزنی‌ها برای بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران به وطن مسئله‌ای است که در بالاترین سطوح مطرح می‌شوند.این گفت‌و‌گوها، اغلب غیرمستقیم هستند و ما کانال‌های ارتباطی خودمان را داریم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری شامگاه سه‌شنبه گفت مذاکرات برای آزادی زندانیان از ایران از گفت‌وگوهای هسته‌ای جدا هستند.

ساکی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره این موضوع گفت: «رایزنی‌ها برای بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران به وطن مسئله‌ای است که در بالاترین سطوح مطرح می‌شوند. این گفت‌و‌گوها، اغلب غیرمستقیم هستند و ما کانال‌های ارتباطی خودمان را داریم.»

او در ادامه گفت: «این گفت‌وگوها از مذاکرات هسته‌ای جاری در وین جدا هستند. این دولت، تمایل و تعهد دارد آن گروگان‌ها را به وطن بازگرداند.»

جنیفر ساکی در ادامه گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌ها مبنی بر حصول توافقاتی در خصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا را رد کرد و آنها را نادرست توصیف کرد.

او گفت: «گزارش‌های منتشرشده در آخر هفته مبنی بر حصول توافقاتی جهت مبادله زندانیان درست نیست. من گفتم که ما همیشه این مسئله را مطرح می‌کنیم اما هنوز توافقی برای آزادسازی این شهروندان آمریکایی حاصل نشده است.»

شبکه خبری المیادین چند روز پیش به نقل از برخی منابع آگاه مدعی شد آمریکا موافقت کرده ضمن پرداخت هفت میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران، چهار شهروند ایرانی زندانی در خاک آمریکا را نیز آزاد کند.

نظرات بینندگان