arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آمار عجیب از ردصلاحیت‌های گسترده / مرگ دبیر اول سفارت سوییس در تهران / آمریکا: کانال‌های دیپلماتیکی با تهران در اختیار داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

خبر تازه درباره دیدار نمایندگان سعودی و ایران
روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی اعلام کرد که ظاهرا یک هیئت امنیتی عربستان سعودی به ریاست خالد الحمیدان رئیس سرویس اطلاعات این کشور دیروز سه شنبه به دمشق سفر و با بشار اسد دیدار و گفتگو کرده است. این رسانه عبری زبان با اشاره به اهداف این سفر از جمله بازگشایی سفارت عربستان در دمشق که گام نخست بهبود روابط است نوشت گرچه هنوز صحت این خبر از سوی مسئولین رسمی دو کشور تایید نشده است، اما بی تردید بی ارتباط با دیدار اخیر نمایندگان سعودی و ایرانی در بغداد نیست.

آمار عجیب از ردصلاحیت‌های گسترده
سخنگوی دولت درباره ردصلاحیت‌ها در انتخابات شوراها گفت: براساس آمار ارائه شده ۳ هزار و ۷۴۶ نفر از ردصلاحیت شدگان در هیچ یک از مراجع چهارگانه سابقه ای نداشته اند با این حال در هیات نظارت رد صلاحیت شده اند. بر این اساس، در تهران بیش از ۸۰ درصد رد صلاحیت داشته ایم و ۲۱ شهر به دلیل رد صلاحیت گسترده، حدنصاب لازم را برای برگزاری انتخابات و تشکیل شورا از دست داده‌اند. نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده مجلس است و مجلس یازدهم نیز تحت کنترل اصولگرایان است.

مرگ دبیر اول سفارت سوییس در تهران
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفته دبیر اول سفارت سوییس از برجی ۲۰ طبقه در کامرانیه سقوط کرده و جان باخته. فرد جانباخته یک خانم سوئیسی ۵۱ ساله است و جسدش داخل باغچه پیدا شده و از طبقه ١٧ سقوط کرده. به گفته اورژانس، مدت زیادی از زمان فوت این فرد گذشته بود.

جانسون: بدهی انگلیس به ایران و موضوع نازنین زاغری دو مسئله جدا هستند
نخست وزیر انگلیس و معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه و آفریقا مواضع لندن را درباره پرداخت بدهی ۴۲ سال پیش انگلیس به ایران بر سر یک معاهده تسلیحاتی میان دو کشور و آزادی نازنین زاغری بیان کردند.

مرگ ۶ نفر در سیل کرمان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از پیدا شدن جسد ۶ نیروی اداره برق کرمان در منطقه هرمک گلباف خبر داد.رضا فلاح با بیان اینکه این نیرو‌ها برای عملیات اتصال برق روستای هرمک شهر گلباف به منطقه سیل زده اعزام شده بودند گفت: بر اثر وقوع سیل مجدد در این منطقه این ۶ نفر دچار حادثه و در نهایت مفقود شده بودند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت در روز ۱۴ اردیبهشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور، ۳۴۴ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و با این احتساب مجموع جانباختگان بیماری به ۷۳ هزار و ۲۱۹ تن رسید.

آمریکا: کانال‌های دیپلماتیکی با تهران در اختیار داریم
جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد ناخرسندی و نگرانی‌ واشنگتن از فعالیت‌های دریایی ایران به تهران منتقل شده است. او گفت: ما به عنوان دولت و از کانال‌های دیپلماتیک به وضوح نگرانی خود در مورد اقدامات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گفته‌ایم. ما کانال‌های دپیلماتیک داریم که به شکل مقتضی از آن استفاده می‌کنیم تا ناخرسندی خود را به تهران منتقل کنیم. البته حضور دیپلماتیک نداریم ولی کانال‌های دیپلماتیک در اختیار داریم که از آن استفاده کنیم.

حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد
منابع عراقی، عصر امروز (سه‌شنبه)، از حمله راکتی به پایگاه هوایی عین الاسد واقع در استان الانبار در غرب عراق خبر دادند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای ضمن تأیید خبر حمله با دو راکت کاتیوشا، اعلام کرد که این حمله خسارت‌های مادی و تلفات جانی به همراه نداشته است.

نظرات بینندگان