arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

راه‌یابی «تارهای ممنوعه» به دو جشنواره جهانی

فیلم مستند «تارهای ممنوعه» به کارگردانی حسن نوری و تهیه‌کنندگی افسانه سالاری در تازه‌ترین حضور جهانی خود به چندین جشنواره معتبر در آمریکا راه پیدا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم مستند «تارهای ممنوعه» به کارگردانی حسن نوری و تهیه‌کنندگی افسانه سالاری در تازه‌ترین حضور جهانی خود به چندین جشنواره معتبر در آمریکا راه پیدا کرد.

 مستند تارهای ممنوعه علاوه بر حضور در فستیوال زبان مادری/ Mother Tongue که در حال برگزاری است همچنین به دو جشنواره کوئینز ورد/ Queens World و فونیکس/Phoenix نیز راه پیدا کرده که طی دو ماه آینده برگزار خواهند شد.

در جریان برگزاری فستیوال Mother Tongue؛ ان پدرسون از برگزارکنندگان این جشنواره با تمجید از مستند تارهای ممنوعه، گفت: فیلم نگاه شگفت انگیزی به خوشی ها و چالش‌های ۴ عضو یک گروه و ابراز وجود از طریق موسیقی دارد. این مستند، داستانی مهم از احساس ارتباط با یک مکان را تعریف می کند، حتی اگر شما هرگز آنجا نبوده باشید. ما اعتقاد داریم بسیاری از افراد می توانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند و گفتن این داستان خاصیت درمانی دارد. از این رو فیلم برای موضوع امسال ما، قدرت شفابخشی داستان مناسب بود.

مستند تارهای ممنوعه که ساخته حسن نوری فیلمساز افغانستانی ساکن ایران است پس از حضور در جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، نخستین نمایش جهانی خود را در IDFA (جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام) داشت.

تارهای ممنوعه که پخش بین‌المللی آن را Venera Films برعهده دارد چندی پیش در جشنواره بین‌المللی سانتا باربارا به صورت آنلاین و همچنین سینما ماشین به نمایش درآمد که به دنبال استقبال خوب مخاطبان تمامی بلیت‌های آن فروخته شد.

تارهای ممنوعه روایت چهار جوان افغانستانی ساکن ایران است که به دنبال رویای ستاره‌ راک شدن و برگزاری اولین کنسرت، سفری از ایران به سوی افغانستان آغاز می‌کنند. سفری که با خطرهای بسیاری همراه است.

 ایرنا

نظرات بینندگان