arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

فرود موفقیت آمیز فضاپیمایی که قرار است انسان را به مریخ ببرد

فضاپیمای استارشیپ SN۱۵ امروز، در پرتاب آزمایشی خود بر خلاف نمونه‌های قبلی، فرود موفقیت آمیزی داشت. در روز‌های آینده نسل‌های بعدی استارشیپ آزمایش خواهند شد. در نهایت انسان با این فضاپیمای استارشیپ به مریخ سفر خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: فضاپیمای استارشیپ SN۱۵ امروز، در پرتاب آزمایشی خود بر خلاف نمونه‌های قبلی، فرود موفقیت آمیزی داشت.

به گزارش اسپیس دات کام، فضاپیمای استارشیپ SN۱۵ متعلق به شرکت اسپیس ایکس که جایگزین نمونه SN۱۲ شده بود، امروز در پرتاب آزمایشی خود، فرودی موفقیت آمیز داشت.

آزمایش امروز بدون محافظ در شصتمین سالگرد اولین پرواز فضایی با خدمه آمریکایی انجام شد. این انطباق تاریخی تصادفی، اما مناسب است، زیرا موفقیت SN۱۵ یک گام بزرگ رو به جلو در برنامه‌های اسپیس ایکس برای کمک به گسترش رد پای بشریت تا مرز نهایی است.

فولاد ضد زنگ SN۱۵ (شماره سریال ۱۵) از سایت آزمایش استارباکس اسپیس ایکس، نزدیک دهکده بوکا چیکا در جنوب تگزاس پرتاب شد. این وسیله نقلیه حدود ۶.۲ مایل (۱۰ کیلومتر) به آسمان صعود کرد، تعدادی مانور را انجام داد و شش دقیقه پس از برخاستن، در برخوردی ایمن، روی بالشتک فرود بتونی تعیین شده خود، پایین آمد.

چهار نمونه قبلی استارشیپ پس از تلاش برای پرواز‌های مشابه در پنج ماه گذشته، همه تکه تکه شدند و در هر مورد تقریبا به جز «فرود نرم» از هر نقطه عطفی برخوردار بودند.

به نظر می‌رسید نمونه SN۱۰ پرتاب موفقی داشته باشد، اما در کمال تعجب اندکی پس از برخاستن از پایگاه، منفجر شد. در آزمایش امروز هم یک آتش سوزی پس از فرود رخ داد، اما جزئی بوده و زود خاموش شد.

در روز‌های آینده نسل‌های بعدی استارشیپ آزمایش خواهند شد. در نهایت انسان با این فضاپیمای استارشیپ به مریخ سفر خواهد کرد.

نظرات بینندگان