arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

رسانه‌های بحرین: رئیس موساد روز پنجشنبه به منامه سفر کرد

رسانه‌های بحرین از سفر« یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) به منامه خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رسانه‌های بحرین از سفر« یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) به منامه خبر دادند.

رسانه‌های بحرین امروز (جمعه) نوشتند که «یوسی کوهن» رئیس دستگاه اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی روز گذشته (پنجشنبه) به منامه سفر کرد و با «عادل الفاضل» رئیس دستگاه امنیت ملی و «أحمد عبد العزیز الخلیفة» رئیس دستگاه امنیت راهبردی بحرین دیدار و گفت و گو کرد. بر اساس این گزارش، طرفین در این دیدارها سطح هماهنگی و همکاری و چگونگی حمایت و تقویت این همکاری‌ها همچنین مهمترین موضوعات امینتی، اتفاقات و تحولات منطقه‌ای و موضوعات مشترک مورد علاقه را بررسی کردند.

پیش از این کوهن به طور رسمی در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ برای اولین بار از بحرین دیدن کرده بود.

سفر دوم وی به بحرین در آستانه برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس در مناطق مختلف این کشور انجام شد.

گروهی از سیاستمداران و مدافعان حقوق بشر در بحرین سفر " یوسی کوهن " رئیس موساد به منامه را محکوم و آن را لکه‌ای ننگ و شرم آور در تاریخ حکومت آل خلیفه بر این کشور توصیف کردند.

این افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی بیان کردند که تلاش‌های موساد برای برهم زدن معادلات سیاسی در بحرین به سود آل خلیفه با شکست مواجه خواهد شد و نهضت آزادی خواهی مردم بحرین را محدود نخواهد کرد و موجب حمایت بیش از پیش مسلمانان از این نهضت و اقتدار آن خواهد شد.

نیروهای مخالف حکومت پادشاهی بحرین پس از سخنرانی آیت الله «شیخ عیسی احمد قاسم» رهبر شیعیان این کشور در کنفرانس «روز جهانی قدس» که با شرکت رهبران محور مقاومت برگزار شد، با دعوت از مردم این کشور به شرکت در برنامه‌های روز جهانی قدس خواستار برگزاری راهپیمایی با شعار پیروزی قدس نزدیک است در مناطق مختلف این کشور شدند.

مسئولان بحرینی و اسرائیلی پانزدهم سپتامبر گذشته با حضور در کاخ سفید توافقنامه عادی‌سازی کامل روابط بین دو طرف را امضا کردند.

پس از آن بحرینی‌ها در اعتراض به عادی‌سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی، به خیابان‌ها آمدند و با سر دادن شعارهایی خشم و انزجار خود از توافق سازش را اعلام کردند.

این توافقنامه در حالی به امضا رسید که رهبران فلسطینی و گروه‌های مقاومت آن را به منزله «فرو کردن خنجری به پشت فلسطین» برشمردند.

نظرات بینندگان