arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

واکسن سینوفارم چین وارد فهرست مصرف اضطراری سازمان جهانی بهداشت شد

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه واکسن کرونای سینوفارم مجوز «فهرست مصرف اضطراری» (EUL) داد و به این ترتیب این واکسن می‌تواند وارد برنامه کواکس این سازمان شود که برای رساندن واکسن کرونا به کشورهای فقیرتر برپا شده است. واکسن سینوفارم که در دوز جداگانه به فاصله چهار هفته تزریق می‌شود، برای بزرگسالان ۱۸ ساله و بالاتر تایید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: واکسن سینوفارم ساخت گروه ملی زیست‌فناوری چین (CNBG) پنجمین واکسن کرونایی شد که سازمان جهانی بهداشت آن را تایید کرده است.

به گزارش گاردین، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه واکسن کرونای سینوفارم مجوز «فهرست مصرف اضطراری» (EUL) داد و به این ترتیب این واکسن می‌تواند وارد برنامه کواکس این سازمان شود که برای رساندن واکسن کرونا به کشورهای فقیرتر برپا شده است.

واکسن سینوفارم که در دوز جداگانه به فاصله چهار هفته تزریق می‌شود، برای بزرگسالان ۱۸ ساله و بالاتر تایید شده است. با این که کمیته مشورتی سازمان جهانی بهداشت قبلا گفته بود شواهد کافی برای تخمین‌ زدن میزان اثربخشی این واکسن در افراد سالمند وجود ندارد، اما سقف سنی برای دریافت این واکسن تعیین نشده است.

سازمان جهانی بهداشت به کشورهایی که از این واکسن در افراد سالمندتر استفاده می‌کنند، توصیه کرده است پایش لازم را از لحاظ اثربخشی و بی‌خطر بودن واکسن در این گروه سنی انجام دهند.

نظرات بینندگان