arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

تعطیلات عید فطر ورود به شیراز ممنوع شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد داد که با هدف ممانعت از شدت گرفتن شیوع کروناویروس و قطع زنجیره انتقال، در روزهای پایانی هفته که با ایام عید سعید فطر همزمان است، ورود به شیراز، ممنوع شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد داد که با هدف ممانعت از شدت گرفتن شیوع کروناویروس و قطع زنجیره انتقال، در روزهای پایانی هفته که با ایام عید سعید فطر همزمان است، ورود به شیراز، ممنوع شود.

دکتر مهرزاد لطفی شنبه ۱۸ اردیبهشت در سیصد و هفدهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، با گرامیداشت روزهای هلال احمر و بیماری های خاص و صعب العلاج، از همکاری و تعامل جمعیت هلال احمر فارس با مجموعه سلامت این استان به ویژه در زمینه اختصاص سالن برای واکسیناسیون کرونا، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با واکسیناسیون بیماران خاص، گامی موثر در راستای ارتقای سلامت این گروه از بیماران برداشته شود.

لطفی با اشاره به تلاش کارشناسان واحد فناوری اطلاعات و ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، از پیگیری برای راه اندازی پرتال جامع واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به عنوان نخستین دانشگاه کشور خبر داد و افزود: این پرتال در روزهای آینده، برای ثبت اطلاعات مرتبط با واکسیناسیون عمومی کووید۱۹ در استان فارس به مرحله بهره برداری رسیده و برای استفاده عمومی، اطلاع رسانی می شود.

رئیس دانشگاه ضمن ابراز نگرانی از ادامه دار شدن موج چهارم بیماری در سطح جامعه، تاکید کرد: در شرایطی قرار داریم که این پاندمی جان تک تک اعضای جامعه، به ویژه گروه های آسیب پذیری مانند سالمندان و بیماران زمینه ای را تهدید می کند و لازم است یکایک ما با جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی، در قطع زنجیره های انتقال این ویروس و حفظ سلامت عمومی سهیم شویم.

لطفی خاطرنشان کرد: اگرچه طی روزهای پایانی هفته گذشته، شاهد کاهش نسبی آمار ورودی به بیمارستان ها در استان فارس بودیم، اما این شرایط شکننده است و شیراز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

او با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون عمومی، آن را به عنوان یکی از اولویت های مجموعه سلامت فارس دانست و گفت: در اجرای برنامه واکسیناسیون در شهرها و روستاهای استان باید به گونه ای عمل کرد که ضمن حفظ اصل صحت، دقت و سرعت، کار برای افراد جامعه ملموس باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در زمینه اجرای محدودیت های تردد در روزهای پایانی هفته و تعطیلات عید فطر، افزود: پیشنهاد ممنوعیت کامل ورود به شیراز توسط این دانشگاه به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس، ارائه شده است.

ایسنا

نظرات بینندگان