arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

عراقچی: ایران ممکن است همکاری با بازرسان آژانس را تمدید کند / امیدواریم پیشرفت های کافی در روند مذاکرات وین صورت گیرد تا نیاز به این کار نباشد

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت کشورش ممکن است به فکر تمدید همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه بازرسی از سایت های هسته ای خود باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران گفت تهران ممکن است همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه بازرسی از سایت های هسته ای را تمدید کند.

 به گزارش «انتخاب»؛ عباس عراقچی  روز جمعه با NHK ژاپن در وین گفتگو کرد. وی در مذاکرات غیرمستقیم هسته ای با ایالات متحده که در حال حاضر در پایتخت اتریش جریان دارد، رئیس هیئت مذاکره کننده ایران است.

عراقچی به خبرنگار NHK گفت ایران امیدوار است که این مذاکرات به اندازه کافی پیشرفت داشته باشد تا دیگر نیازی به تمدید توافق با آژانس نباشد اما وی گفت که در صورتی که لازم باشد، ایران در زمان مناسب، همکاری با آژانس را تمدید می‌کند.

ماه گذشته، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت در صورتی که بین اعضای برجام توافقی برای احیای آن حاصل نشود، ممکن است آژانس لازم باشد در این زمینه با ایران مجددا مذاکره داشته باشد.

به گزارش این شبکه به نظر می‌رسد که عراقچی و گروسی هنگام دیدار روز پنجشنبه در مقر آژانس در وین در این باره گفتگو کرده اند.

ناظران می گویند ظاهراً ایران می خواهد با حفظ موضع همکاری با آژانس، گفتگوهای دیپلماتیک را اولویت خود قرار دهد، زیرا توقف بازرسی های هسته ای موجب محکومیت بین المللی این کشور خواهد شد.

نظرات بینندگان