arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

رویترز: عربستان قیمت نفت خود را برای اولین بار از سال گذشته کاهش داد / هند واردات را بالا برد

به گزارش رویترز، منابع آگاه گفتند پس از آنکه خاندان سعودی اعلام کرد که قیمت نفت خود را کاهش می‌دهند پالایشگاه‌های هندی در حال ثبت سفارش نفت از این کشور خاورمیانه هستند. چند روز پیش عربستان قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی بین 0.1 تا 0.3 دلار در هر بشکه کاهش داد و دلیل این مسئله واکنش به شرایط پیش آمده در بازار نفت ناشی از بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در هند بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: به گزارش رویترز، منابع آگاه گفتند پس از آنکه خاندان سعودی اعلام کرد که قیمت نفت خود را کاهش می‌دهند پالایشگاه‌های هندی در حال ثبت سفارش نفت از این کشور خاورمیانه هستند.

چند روز پیش عربستان قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی بین 0.1 تا 0.3 دلار در هر بشکه کاهش داد و دلیل این مسئله واکنش به شرایط پیش آمده در بازار نفت ناشی از بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونادر هند بوده است که این مسئله بر تقاضای نفت در بازار جهانی اثرگذار بوده است.

بلومبرگ در این زمینه گزارش داد که این نخستین بار از دسامبر سال گذشته است که عربستان قیمت نفت خود برای بازارهای آسیایی را کاهش داده و همین امر نشان دهنده ضعیف شدن تقاضای نفت در آسیاست. البته عربستان چند ماه پیش و پس از توافق اوپک پلاس برای افزایش تدریجی عرضه نفت به بازار جهانی قیمت نفت خود برای مشتریان آسیایی را بالا برده بود.

هند قبلا مدعی شده بود که کشورهای عضو اوپک به ویژه عربستان با کاهش عرضه نفت به بازار جهانی تلاش می‌کنند به شکل مصنوعی قیمت نفت را بالا نگه دارند و به همین دلیل واردات نفت از اعضاء اوپک را تا حدودی کاهش داده بود.

نظرات بینندگان