arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

قطع کامل شبکه خط لوله یک شرکت آمریکایی درپی حمله سایبری

شرکت بزرگ خط لوله آمریکایی «کلونیال پایپ‌لاین» هدف حمله سایبری قرار گرفته و تمام شبکه آن قطع شد. این شبکه خط لوله، مواد سوختی پالایشگاه‌های مجاور خلیج مکزیک را به نواحی جنوبی و شرقی آمریکا منتقل می‌کرد. این شرکت روزانه دو و نیم میلیون بشکه مواد سوختی از جمله بنزین، گازوئیل، سوخت جت و دیگر مشتقات نفتی را از طریق ۸۸۵۰ کیلومتر خط لوله، جابه‌جا می‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: شرکت بزرگ خط لوله آمریکایی «کلونیال پایپ‌لاین» هدف حمله سایبری قرار گرفته و تمام شبکه آن قطع شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این شبکه خط لوله، مواد سوختی پالایشگاه‌های مجاور خلیج مکزیک را به نواحی جنوبی و شرقی آمریکا منتقل می‌کرد. این شرکت روزانه دو و نیم میلیون بشکه مواد سوختی از جمله بنزین، گازوئیل، سوخت جت و دیگر مشتقات نفتی را از طریق ۸۸۵۰ کیلومتر خط لوله، جابه‌جا می‌کرد.

کلونیال پایپ‌لاین در بیانیه‌ای اعلام کرد، روز جمعه از وقوع این حمله سایبری مطلع شده و تمام سیستم‌های خود را برای مهار تهدیدات احتمالی، خاموش کرده است. این حمله موحب توقف موقتی فعالیت این شرکت و آسیب به برخی از سیستم‌های فناوری اطلاعاتآن رابه‌دنبال داشته است.

در این بیانیه آمده است که این شرکت از یک شرکت امنیت سایبری برای تحقیق درباره این حمله هکری درخواست کمک کرده است و مأموران اجرای قانون و دیگر آژانس‌های فدرال را از وقوع آن مطلع کرده است.

آمریکا ظرف چند ماه گذشته به یکی از اهداف حملات سایبری سنگین تبدیل شده است. سال گذشته هکرها توانستند به سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مهم آمریکا دسترسی پیدا کنند. گفته می‌شود این هکرها ظرف مدت چند ماه و به شکل نامحسوس در حال دریافت اطلاعات حساس آمریکا بوده‌اند.

نظرات بینندگان