arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان اسکاتلند توسط احزاب طرفدار استقلال / استقلال از بریتانیا نزدیک است؟

دو حزب ملی اسکاتلند و حزب سبز این کشور توانستند از مجموع آرای شمارش شده در این کشور که تکلیف ۸۷ کرسی از ۱۲۹ کرسی پارلمان را مشخص کرده، ۶۵ کرسی را بدست بیاورند تا بدین ترتیب اکثریت کرسی‌های پارلمان را پیش از پایان شمارش آرا بدست بیاورند. حزب استقلال اسکاتلند به رهبری «نیکلا استرجئون» وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی یک همه پرسی دیگر برای استقلال از بریتانیا برگزار و پادشاهی متحده بریتانیا را متلاشی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دو حزب ملی اسکاتلند و حزب سبز این کشور توانستند از مجموع آرای شمارش شده در این کشور که تکلیف 87 کرسی از 129 کرسی پارلمان را مشخص کرده، 65 کرسی را بدست بیاورند تا بدین ترتیب اکثریت کرسی‌های پارلمان را پیش از پایان شمارش آرا بدست بیاورند.

حزب استقلال اسکاتلند به رهبری «نیکلا استرجئون» وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی یک همه پرسی دیگر برای استقلال از بریتانیا برگزار و پادشاهی متحده بریتانیا را متلاشی کند.

در صورت وقوع این اتفاق، تنشهای زیادی بین «بوریس جانسون» نخست وزیرانگلیس با اسکاتلند بروز خواهد کرد چرا که لندن برگزاری هرگونه همه پرسی دیگر برای جدایی از این کشور بعد از همه پرسی سال 2014 را رد می‌کند.

همه پرسی سال 2014 که قبل از برگزاری همه پرسی برگزیت انجام شده بود با شکست مواجه شد. با این حال حامیان جدایی میگویند که بعد از برگزیت شرایط به کلی عوض شده و امکان برگزاری یک همه پرسی دیگر به وجود آمده است. اکثر مردم اسکاتلند مخالف خروج لندن ازاتحادیه اروپا بودند.

حزب سبز اسکاتلند نیز اخیرا خواستار پایان سلطه خاندان سلطنتی انگلیس بر این کشور شده بود.

نتایج انتخابات پارلمانی اسکاتلند مسیر این کشور را برای حفط اتحاد 314 ساله باانگلیس و ولز و یا فروپاشی این پادشاهی متحده مشخص خواهد کرد.

نظرات بینندگان