arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

استاندار بوشهر: ورودی‌های این استان از سه‌شنبه بسته می‌شود

استاندار بوشهر گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا برای پیشگیری از شیوع این ویروس به واسطه جابه جایی جمعیتی، همه ورودی‌های این استان از بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری بسته می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار بوشهر گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا برای پیشگیری از شیوع این ویروس به واسطه جابه جایی جمعیتی، همه ورودی‌های این استان از بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری بسته می‌شود.

عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بوشهر افزود: در اجرای این مصوبه هیچ رنگ بندی مد نظر نیست و انتظار می‌رود این مصوبه با همکاری فرمانداران و فرماندهان نیروی انتظامی با قوت اجرا و اجازه هیچ ترددی داده نشود.

وی بیان کرد: براین اساس همه کارمندانی که خارج از بوشهر زندگی می‌کنند و محل کار آنها در مرکز استان است به غیر از نیروهای انتظامی و نظامی و برخی مشاغل حساس مانند آتش‌نشانی روز چهارشنبه دور کار باشند و لازم نیست در محل کار خود حاضر شوند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: عبور از پیک چهارم و آغاز روند کاهشی ابتلا و بستری ناشی از ویروس کرونا تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی محقق شده و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه یابد.

وی با تقدیر از دولت و عملکرد مثبت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در زمینه تزریق واکسن کرونا ادامه داد: کار واکسیناسیون بخوبی در حال انجام است و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی برای تامین زیرساخت‌های لازم از جمله فضا برای انجام واکسیناسیون با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند.

گراوند گفت: انتظار می‌رود نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود و اصناف در این ارتباط نیز همکاری لازم را داشته باشند تا مجبور به تعطیلی ۲ هفته‌ای آنها نباشیم.

وی تاکید کرد: هنر این نیست که همه واحدهای صنفی برای کنترل بیماری تعطیل شود بلکه منطقی این است تا واحدی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، تعطیل و حقی از کسی ضایع نشود.

گراوند اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات عید فطر انتظار می‌رود شهرستان‌های زرد از جمله عسلویه نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این روزها و محدود کردن دید و بازدیدها اقدام شود.

وی ادامه داد: در این ارتباط فرمانداران شهرستان‌های عسلویه و دیر با استفاده از توان بزرگان و شیوخ از هرگونه دید و بازدید به مناسبت عید فطر جلوگیری کنند چون تجربه ثابت کرده‌است تغییر رنگ در این شرایط خیلی سریع و به یک باره انجام می‌شود.

استاندار بوشهر در باره شناورهای سفاری و صیادی گفت: شناورهایی که خدمه آنها هندی هستند و با مجوز در استان مستقر بوده و ترددی نداشته اند به شرطی که وضعیت آنها تغییر نکند مشکلی برای حضور ندارد اما اگر جابه جایی صورت گرفت باید این افراد ۲ هفته با هزینه خود در قرنطینه بمانند و تنها با تائید دانشگاه علوم پزشکی و تست مجدد از آنها امکان انجام کار دارند.

وی تاکید کرد: همچنین سرنشینان شناورهای بومی که به کشورهای حوزه خلیج فارس تردد دارند نیز به محض بازگشت باید تست شوند و حتی اگر نتیجه منفی بود باز هم باید به مدت یک هفته در خانه قرنطینه و بعد از انجام تست دوباره در صورت منفی بودن اجازه فعالیت پیدا کنند.

گراوند همچنین بر تشکیل کارگروه نظارتی در زمینه تشدید نظارت‌های بهداشتی در بانک‌ها تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تغییر وضعیت کرونایی این استان شکننده است و در صورت هرگونه عادی و سهل انگاری امکان شیوع دوباره ویروس با شدت بیشتری وجود دارد.

دکتر سعید کشمیری افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۳۸هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند این درحالی است که تا اول فروردین ماه آمار مبتلایان به این ویروس تنها ۲۰ هزار نفر بود.

وی بیان کرد: با توجه به ماهیت ویروس جهش یافته میزان شیوع در این مدت در استان بوشهر بسیار افزایش یافته است طوریکه شمار بستری‌ها از ۶۰ نفر در بهمن ماه به ۴۸۰ نفر در فروردین ماه رسید.

کشمیری اضافه کرد: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یکهزار و ۷۹ نفر در استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: اگر امروز رنگ کرونایی بسیاری از استان‌های کشور تغییر کرده تنها به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و لازمه ادامه این روند پرهیز از هرگونه عادی انگاری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر شناسایی افراد مبتلا به کرونا ۲۱.۵ درصد و شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به این ویروس ۳۵.۵ درصد در این استان کاهش یافته است.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: در زمان حاضر ۱۷هزار و ۳۰۰ نفر از واجدان شرایط در استان بوشهر زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفته‌اند که در فاز نخست ۱۳هزار و ۵۰۰ نفر و در فاز دوم نیز تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ نفر واکسن دریافته کرده اند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد از گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال در استان بوشهر واکسن زده‌اند.

خواجه ئیان در باره بازرسی‌ها گفت: کل بازرسی‌های انجام شده ۲۱۸هزار و ۸۵۸ مورد است که از این شمار ۱۸هزار و ۴۳۳ مورد اخطار گرفتند، چهار هزار و ۶۹۴ نفر نیز به مراجع قضایی ارجاع شدند و یکهزار و ۶۰۹ مورد نیز پلمب انجام گرفت.

وی یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش اصناف و صنایع استان بوشهر با ۲ درصد افزایش از ۸۵ به ۸۷ درصد افزایش یافته است.


 ایرنا

نظرات بینندگان