arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

بهترین روش چربی سوزی/ کنترل وزن شانس باروری را افزایش می دهد

عضو هیأت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارکرد: زنان در سنین بالا برای اینکه شانس باروری را افزایش دهند باید مصرف قند و چربی را کاهش دهند و ورزش هوازی و پیاده روی را نیز جدی بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیأت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارکرد: زنان در سنین بالا برای اینکه شانس باروری را افزایش دهند باید مصرف قند و چربی را کاهش دهند و ورزش هوازی و پیاده روی را نیز جدی بگیرند.


علی کشاورز عضو هیأت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران درمورد اهمیت ورزش کردن قبل از دوران بارداری گفت: مادری که قصد بارداری دارد اما تحرک خوبی ندارد باید عادات غذایی خود را اصلاح و ورزش کردن را هم حداقل سه تا شش ماه قبل از شروع بارداری آغاز کند.


*اهمیت کنترل و کاهش وزن قبل از بارداری
وی کنترل اضافه وزن قبل از بارداری را ضروری خواند و تأکیدکرد: یکی از شیوه های اصلاح رفتارها و عادات نامناسب سبک زندگی و از جمله کاهش و کنترل وزن برای بارداری، انجام ورزش هوازی یا ایروبیک است.
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه برای چربی سوزی، باید فعالیت بدنی بیش از 40 دقیقه داشته باشیم، گفت: پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، تردمیل، ورزش هوازی کمک می کنند تا چربی های اضافه بدن بسوزند اما توجه کنیم که در 10 دقیقه اول ورزش فقط قند می سوزد و در 10 دقیقه ی چهارم است که 90 درصد چربی های اضافه بدن می سوزند.


* بهترین روش برای چربی سوزی چیست؟
کشاورز در رادیو گفت وگو، بهترین روش برای چربی سوزی را ورزش هوازی و پیاده روی معرفی کرد و در عین حال متذکر شد: البته با توجه به شیوع کرونا افراد می توانند در منزل ورزش و چربی سوزی کنند.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت بدنیِ نیم ساعته مستمر و ملایم منجر به چربی سوزی می شود گفت: اگر فعالیت بدنی کمتر از نیم ساعت باشد چربی سوزی اتفاق نمیفتد و بنابراین کاهش وزنی هم اتفاق نخواهد افتاد.
عضو هیأت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران درمورد خانم هایی که اضافه وزن دارند گفت: مادری که 40 کیلو اضافه وزن دارد یک سال زمان می برد تا وزنش را پایین بیاورد اما مادری که 15 کیلو اضافه وزن دارد در چهار ماه می تواند وزن خود را کاهش دهد و این با تغذیه و ورزش هوازی قابل حل است.


*مادران باردار چگونه به دیابت مبتلا نشوند؟
کشاورز در پاسخ به این سوال که چه کارهایی از دیابت در دوران بارداری جلوگیری می کند گفت: بهترین روش پیشگیری از دیابت بارداری، رعایت رژیم غذایی مناسب است.
به طور معمول، ما برای خانم های بارداری که به دیابت بارداری مبتلا می شوند رژیم قندزایی را تنظیم و وعده غذایی آنها را کوچک و به 6 وعده تقسیم می کنیم و مقدار فیبر غذا را بالا می بریم.
وی با اشاره به اینکه مصرف قند، شکر، نوشابه، بستنی و شیرینی برای این خانم ها ممنوع است گفت: ما در این رژیم غذایی، میوه های با قند بالا مانند انگور و خربزه و طالبی و هندوانه و موز را هم محدود می کنیم و اگر هم قرار به مصرف باشد باید سه ساعت بعد از وعده غذایی و با مقدار یک واحد باشد ضمن اینکه باید پیاده روی هم انجام دهند.


*کنترل وزن شانس باروری را افزایش می دهد
کشاورز کنترل وزن و رعایت اصول تغذیه ای برای بارداری در سنین بالا را ضروری تر دانست و گفت: زنان در سنین بالا برای اینکه شانس باروری را افزایش دهند باید مصرف قند و شیرینی و چربی را کاهش دهند و سبزیهای خام و پخته مصرف کنند و ورزش هوازی و پیاده روی را نیز جدی بگیرند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تخم مرغ را جایگزین مناسبی برای گوشت معرفی کرد و گفت: با توجه به گرانی گوشت می توان از تخم مرغ و حبوبات اما به صورت مدیریت شده استفاده کرد.


 فارس

نظرات بینندگان