arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

عامل گرانی کرایه های تاکسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسین هاشمی درگفتگوبا مهر با تاکید بر پیگیری حقوق رانندگان تاکسی که تحت پوشش شرکتهای خصوصی قرار گرفته اند گفت: یکی از اهداف استفاده از بخش خصوصی ارتقای کیفیت خدمات و دیگری کاهش هزینه‌های جاری است زیرا هزینه های بخش دولتی به دلیل بروکراسی اداری بسیار بالاتراز بخش خصوصی است.

فشار برای پیوستن تاکسیها به بخش خصوصی

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در همه دنیا تعریف دارد و اگر قصد ورود به چرخه حمل ونقل عمومی را دارد باید با سرمایه ای مشخص، هدف و خدمات معینی به افراد تحت پوشش آغاز به کار کند گفت: اما در شرکتهای خصوصی تاکسیرانی ما هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی دهد، افرادی وارد به بخش خصوصی وارد می شوند که سرمایه اولیه را ندارند و تنها از رانندگان حق شارژ دریافت می کنند . در حالی که خودرو متعلق به خود رانندگان است، هزینه سوخت و... را هم تماما خودشان پرداخت می کنند .

سخنگوی ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت با بیان این که در سال ۸۵ رانندگان تاکسی به اجبار تحت پوشش شرکت های خصوصی درآمدند گفت: بعداز از آنکه رانندگان تاکسی تحت فشارهای بیرونی تحت پوشش این شرکت ها در آمدند مجبور به پرداخت شارژ ماهیانه شدند . در حالی که نه سرمایه ای آورده بودند و نه خدماتی به رانندگان ارائه می کردند .

۹۰ درصد شارژ تاکسیها به حساب شرکتها می رود

وی ادامه داد: وقتی ما شارژ ساختمان می دهیم می دانیم بخشی صرف هزینه های ساختمان می شود اما ۹۰درصد پول هایی که رانندگان تاکسی به این شرکتها می دهند مستقیما به حساب شرکت ها می رود و هیچ برگشتی ندارد.

شارژ تاکسیها عامل گرانی کرایه های تاکسی

نظافت و هزینه نگهداری توسط مبلغ ماهیانه جبران می شود اما این اتفاق نیفتاده است بیش از ۹۰ درصد پولی که رانندگان تاکسی پرداخت می کنند می رود به حساب شرکت های خصوصی و هیچ برگشتی ندارد و رد این ۵ سال بیشاز ۱۰۰ میلیارد تومان توسط ۴۰ هزار راننده تاکسی به این شرکت ها پرداخت شده است .

هاشمی معتقد است : یکی از عواملی که باعث گرانی کرایه های تاکسی شده است همین پول هایی است که از مجاری غیرقانونی توسط این شرکت ها از رانندگان دریافت می شود .

برخی از شرکتها در تعزیرات پرونده دارند

وی با تاکید بر این که برخی از این شرکتها در سازمان تعزیرات پرونده دارند گفت: با توجه به مخالف نهادهای مرتبط همچون ستاد سوخت، شورای عالی ترافیک و... تلاش می کنیم پول زوری که از رانندگان گرفته شده است به آنها باز گردانده شود .

هاشمی ادامه داد: مکاتباتی از سوی وزارت کشور با شهرداری در این رابطه انجام شده اما همچنان مدیریت شهری در بازگرداندن پول های رانندگان مقاومت می کند .

به اعتقاد سخنگوی ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت شورای شهر تهران به عنوان یک نهاد نظارتی باید به این موضوع ورود پیدا کند و حق ۴۰ هزار راننده تاکسی را به انها بازگرداند .

تشکیل انجمن صنفی برای پایمال کردن حقوق رانندگان

وی در ادامه از احتمال تشکیل انجمن صنفی توسط شرکتهای خصوصی خبر داد و گفت: این شرکتها برای این که برای خود در جهت گرفتن پولهای زور تشکیلات قانونی تعریف کنند اقدام به تشکیل انجمن صنفی کرده اند که دو چندان حق رانندگان تاکسی را پایمال کنند .

هاشمی ادامه داد: در این رابطه با وزارت کار مکاتبه می کنیم تا انجمنی که قصد پایمال کردن حقوق رانندگان تاکسی را دارد تشکیل نشود .

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
1
دقيقا همينطور است
شركتهاي خصوصي هيچكاري براي رانندگان نمي كنند
فقط پول مي گيرند و در كار سنگ مي اندازند
نظرات بینندگان