arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هفته آینده تحویل دولت می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سازمان برنامه و بودجه درحال نهایی شدن است و احتمالا در هفته جاری یا نهایتا اوایل هفته آینده به دولت می‌رود. وی افزود: تلاش می‌شود قبل از اتمام کار دولت، دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان را به صورت قانون از مجلس تحویل بگیریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سازمان برنامه و بودجه درحال نهایی شدن است و احتمالا در هفته جاری یا نهایتا اوایل هفته آینده به دولت می‌رود.

محمدباقر نوبخت گفت: تلاش می‌شود قبل از اتمام کار دولت، دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان را به صورت قانون از مجلس تحویل بگیریم.

نوبخت همچنین موضوع استقراض از بانک مرکزی را حرف بی‌اساسی خواند و گفت آقای همتی هم این را تایید می‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر تلاش نشود بین ما و دکتر همتی اختلافی ایجاد شود؛ باید بگویم که رقم قابل توجهی از محل فروش و صادرات فراورده‌های نفتی حاصل می شود که برای پرداخت یارانه‌ها و ... به حساب بانک مرکزی واریز می‎شود.

وی افزود: مشکلی که دکتر همتی و بانک مرکزی دارند این است که موفق نمی شوند این رقم را تبدیل به ریال کند. نه اینکه نخواهند؛ ولی نمی توانند که طلب ١.٢ میلیارد دلاری دولت را به صورت ریال بدهند؛ چون معتقدند این موضوع پایه پولی و تورم را بالا می برد.

نوبخت گفت: دکتر همتی هم این را قبول دارد و این به معنی نقص بانک مرکزی نیست. استقراض از بانک مرکزی حرف بی اساسی است و دکتر همتی هم این را تایید می کند.

وی گفت: سازمان برنامه و بانک مرکزی دو نهاد حاکمیتی هستند و ما مشکلات بانک مرکزی را درک می کنیم. طلبکار بودن دولت از بانک مرکزی یک واقعیت است و اینگونه نیست که بانک مرکزی از پرداخت آن استنکاف کند، بلکه توان آن را برای کنترل نرخ تورم ندارد.

نظرات بینندگان