arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

موضع منفی امریکا علیه اقدامات اسرائیل در شهر قدس

کاخ سفید در بیانیه‌ای درخصوص تماس تلفنی جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و مئیر بن شبات، مشاور امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که "سالیوان مجدداً نگرانی عمیق آمریکا را در قبال اخراج احتمالی خانواده‌های فلسطینی از منازلشان در محله الشیخ جراح ابراز کرد".
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود "نگرانی عمیق" واشنگتن را نسبت به "درگیری‌ها" در قدس طی روزهای اخیر ابراز کرد.

به گزارش القدس العربی، کاخ سفید در بیانیه‌ای درخصوص تماس تلفنی جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و مئیر بن شبات، مشاور امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که "سالیوان مجدداً نگرانی عمیق آمریکا را در قبال اخراج احتمالی خانواده‌های فلسطینی از منازلشان در محله الشیخ جراح ابراز کرد".

کاخ سفید تصریح کرد که این دو مقام تاکید کردند که حملات راکتی و ارسال بالن‌های آتش‌زا از غزه به سمت اراضی اشغالی، "غیر قابل قبول بوده و باید محکوم شود."

در این بیانیه آمده است که سالیوان از دولت رژیم صهیونیستی خواست تا تدابیر مناسب را برای تضمین آرامش طی برپایی مراسم شهرک‌نشین‌ها در سالگرد آنچه که آن را "روز قدس" می‌نامند، اتخاذ کند.

کاخ سفید اعلام کرد که سالیوان همچنین اظهار کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به امنیت رژیم صهیونیستی و حمایت از صلح و ثبات در منطقه پایبند است و به تلاش‌های خود برای تقویت آرامش در قدس طی روزهای آتی ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، جیمز کلیفرلی، وزیر امور خاورمیانه و شمال آفریقا در انگلیس اعلام کرد که این کشور طرف‌های درگیر فلسطینی و اسرائیلی را به آرامش فرامی‌خواند.

وی ادامه داد: انگلیس خواهان پایان خشونت در قدس است و همگان باید تنش‌ها را در این روزهای آخر ماه رمضان کاهش دهند.

نظرات بینندگان