arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

جنایت فجیع قهرمان بوکس المپیک؛ قتل همسر باردار

به پرونده جنایی یک بوکسور اهل پورتوریکو که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن شرکت کرده بود، اتهام دیگری اضافه شده است. فلیکس وردخو، روز پنجشنبه به حمل غیرقانونی سلاح گرم هم متهم شد. در پرونده او، اتهامات دیگری شامل آدم‌ربایی و ماشین دزدی و ارتباط با قتل بی‌رحمانه دوست دخترش هم وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرارو: به پرونده جنایی یک بوکسور اهل پورتوریکو که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن شرکت کرده بود، اتهام دیگری اضافه شده است. فلیکس وردخو، روز پنجشنبه به حمل غیرقانونی سلاح گرم هم متهم شد. در پرونده او، اتهامات دیگری شامل آدم‌ربایی و ماشین دزدی و ارتباط با قتل بی‌رحمانه دوست دخترش هم وجود دارد.

فلیکس وردخو به همراه با همدست خود لوئیس آنتونیو کادیز-مارتینز، به قتل دوست دختر وردخو متهم هستند. گفته شده است که کادیز مارتینز درازای دریافت پول، در این جنایت با وردخو همدست شده است.

پیکر کیشلا رودریگِز اورتیز ۲۷ ساله، دوست دختر آقای وردخو، که از او باردار بود روز شنبه -دو روز پس از اعلام خبر ناپدید شدنش توسط خانواده- در یک تالاب کشف شد.

اتهامات آقای وردخو در روزی اعلام شد که صدها نفر در خیابان‌های سان خوان در سوگ دوست دختر او اجتماع کرده بودند. قتل خانم رودریگز همچنین به اعتراض‌ها درباره در این جزیره دریای کارائیب، دامن زده است.

در متن اعلام جرم آمده است: «هر دو متهم در نهایت قساوت و سنگدلی، این عمل فجیع را مرتکب شده‌اند.» در این پرونده ادعا شده است که برای قتل خانم رودریگز، «از پیش نقشه مفصلی برنامه‌ریزی شده است.»

در این دادخواست آمده که آقای وردخو که متاهل است، ابتدا با مشت به صورت دوست دخترش کوبیده و سپس ماده نامعلومی را به او تزریق کرده است. گفته می‌شود آقای وردخو و همدستش در ادامه، دست و پای خانم رودریگز را با سیم بسته و او را از بالای یک پل پایین می‌اندازند. آقای وردخو متهم است که با اسلحه گرم از بالای پل به پیکر خانم رودریگز شلیک کرده است.

هیئت منصفه، پیش‌تر آقای وردخو را به اتهام آدم‌ربایی منجر به قتل، قتل جنین و ماشین‌دزدی منجر به قتل، محکوم کرده بود. حالا حمل اسلحه گرم نیز به اتهامات او اضافه شده است. مجازات برخی از این اتهامات، اعدام است.

روز پنجشنبه، مادرخانم رودریگز در مراسم ختم او در ضمن درخواست عدالت برای دخترش از همه زنان خواست تا اگر در رابطه خطرناکی هستند، آن را افشا کنند. او گفت: «آنچه می‌خواهم، عدالت برای دخترم است. ما دردی را تحمل می‌کنیم که تونی و من هرگز تصورش را نمی‌کردیم.» او چند بار با تاکید گفت: «خانم‌ها! ساکت ننشینید.»

خوزه آنتونیو رودریگز، پدر مقتول، به خبرنگاران گفت که برای قاتل دخترش خواهان مجازات اعدام نیست اما جنایتی که مرتکب شده است باید همه روزه به او یادآوری شود. او گفت: «این چیزی را برای من حل نمی‌کند. آنچه نباید می‌شد، شده است. بگذارید همه روزه به یاد بیاورد که دختر من که بود.»

خانواده رودریگز، آقای وردخو را از هنگامی که هر دو نوجوان بودند می‌شناسند و در طول سال‌ها تماسشان را با او حفظ کرده بودند. مادر مقتول به خبرنگاران گفت که وردخوی بوکسور، به دلیل حرفه‌اش، با تصمیم دختر او برای به دنیا آوردن کودکشان موافق نبوده است.

به گزارش ائتلاف حقوق مدنی موسوم به «اُبزِرواتوریو دی اِکیداد دی جِنِرو» (نهاد نظارت بر عدالت جنسیتی)، قتل خانم رودریگز بیست‌ویکمین قتل یک زن از آغاز سال جدید در پورتوریکو است.

با بالاگرفتن موارد خشونت علیه زنان در پورتوریکو، در ماه ژانویه فرمانداری این جزیره وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. به گفته نهاد یاد شده، در سال ۲۰۲۰، ۶۰ مورد خشونت علیه زنان در پورتوریکو رخ داده است.

 

 

 

نظرات بینندگان