arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

۳۵ درصد ریه پاشازاده درگیر کرونا شد / پزشک اجازه ترخیص از بیمارستان نداد

مهدی پاشازاده مدافع سابق تیم ملی، استقلال و بایرلورکوزن آلمان از ظهر دیروز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده است. پاشازاده گفت: با دیدن نتیجه اسکن شوکه شدم. یک لحظه فکر کردم دکتر شوخی می کند که می گوید بیش از ۳۰ درصد ریه هایت درگیر ویروس کرونا شده است. طبیعی بود که برایم در آن لحظات غیرقابل باور باشد چون هیچ گونه علائمی نداشتم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرورزشی: مهدی پاشازاده مدافع سابق تیم ملی، استقلال و بایرلورکوزن آلمان از ظهر دیروز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده است.

پاشازاده که هم اکنون سرمربی تیم چوکای تالش است در خصوص آخرین وضعیت خود گفت: قبل از ظهر سوار ماشین شدم تا برای بازی این هفته مقابل مس کرمان که در شهر تالش میزبان هستیم راهی شمال شوم اما مدتی بود که یکی از دوستان قدیمی را ندیده بودم و خواستم قبل از خروج از تهران دیداری با ایشان داشته باشم بنابراین به همین بیمارستانی که الان در آن بستری هستم آمدم.

وی اضافه کرد: یکی از بحث‌های جدی ماه‌های گذشته در سطح جهان همین ویروس عجیب و غریب کروناست. دوستم درباره نحوه سرایت، علائم بیماری، عواقب این ویروس روی بدن و همین مسائل صحبت می‌کرد که ناگهان به سرم زد و گفتم دکتر حالا که اینجا هستم یک تست بدهم. از آنجا که نتیجه تست pcr احتمال خطا دارد و دیرتر هم حاضر می شود خواستم از ریه هایم اسکن بگیرند که هم جوابش دقیق‌تر است و هم سریع‌تر آماده می‌شود.

پاشازاده در ادامه گفت: با دیدن نتیجه اسکن شوکه شدم. یک لحظه فکر کردم دکتر شوخی می کند که می گوید بیش از ۳۰ درصد ریه هایت درگیر ویروس کرونا شده است. طبیعی بود که برایم در آن لحظات غیرقابل باور باشد چون هیچ گونه علائمی نداشتم.

بازیکن اسبق استقلال افزود: دکتر گفت خواست خدا بود که اراده کردی که من را ببینی و بعد به جای بحث مذاکرات برجام، تورم، قیمت ارز و طلا، بیت کوین، سهام و... که خیلی‌ها درباره آن صحبت می‌کنند در مورد ویروس کرونا صحبت کنیم. تو هم بدون هیچ علائمی، ناگهان به فکرت بزند که یک اسکن از ریه‌هایت بگیری.

پاشازاده با بیان اینکه می خواستم راه بیفتم و به تالش بروم اما دوستم به شدت مخالفت کرد گفت: دوستم گفت شانس آورده ای که الان متوجه شدی و در صورتی که فوری بستری شود و تحت نظر و درمان باشی ظرف سه الی نهایتا پنج روز بهبود پیدا می کنی اما اگر بروی خدای نکرده میزان درگیری ریه هایت به بالای ۵۰ درصد افزایش پیدا می کند و کار برای درمان این بیماری به شدت خطرناک و سخت خواهد شد.

این پیشکسوت استقلال گفت: در یکی از اتاق‌های بیمارستان مشغول استراحت و تماشای تلویزیون هستم و با نظر پزشک دارو مصرف می کنم. امیدوارم سه چهار روز آینده را بدون احساس علائم بیماری کرونا که دیگر همه می دانیم چه علائمی هستند سپری کنم.

وی ادامه داد: اگر متوجه نمی شدم احتمال داشت ویروس از طریق تنفس من به خیلی‌ها سرایت کند. به خصوص اینکه معمولاً سرمربیان در کنار زمین یا حتی داخل رختکن برای صحبت کردن ماسک را از روی صورت برمی دارند و شکر خدا که متوجه شده و تحت معالجه قرار گرفتم.

پاشازاده تاکید کرد: در حال حاضر بزرگترین دغدغه ام تیم چوکای تالش است که نسبت به آن تعهد دارم ولی برای یک بازی بسیار مهم قادر به همراهی چوکا نیستم. امیدوارم که بازیکنان تمام تلاششان را انجام بدهند و نتیجه خوبی بگیرند و اسباب دلگرمی مرا هم در اینجا یعنی اتاق بیمارستان فراهم کنند که دل و فکرم آنجاست.

نظرات بینندگان