arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روز اول ثبت نام ها؛ سه نظامی کاندیدا شدند / احضار ۲۰ نفر درباره فایل صوتی ظریف / جزییات دو دور مذاکره بین ایران و عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مذاکره درباره متن در وین
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ایران در تشریح فضای کنونی مذاکرات جاری در وین با بیان این‌که بحث توافق موقت مدت‌هاست که از دستورکار خارج است، گفت: به مرحله مذاکره در خصوص متن رسیده‌ایم ولی در خصوص مفاهیم هنوز موضوعات حل‌ نشده‌ای باقی مانده است.

محسن هاشمی: اگر فشاری نباشد ثبت نام نمی کنم
محسن هاشمی در خصوص احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: منتظریم جبهه اصلاحات ایران معروف به نهاد اجماع ساز بر اساس برنامه های ارائه شده تصمیم نهایی را بگیرد و به کاندیداها اعلام کند. او افزود: هنوز تصمیم نهایی اعلام نشده و فرصت است که بعد از هم اندیشی با همفکران و نظر جبهه اصلاحات ایران تصمیم بگیرم. هاشمی تاکید کرد: تا فشاری نباشد ثبت نام نمی کنم اما اگر شرایطی پیش بیاید که از من خواسته شود در انتخابات شرکت کند دریغ نمی کنم ولی هنوز بر تصمیم قبلی هستم.

جزییات دو دور مذاکره بین ایران و عربستان
سخنگوی دولت درباره اخبار اعلام شده درباره گفت و گوهای ایران و عربستان گفت: تاکنون دو دور مذاکره بین ایران و عربستان در سطح نمایندگان ویژه در دولت انجام شده و روند مذاکرات مثبت است. او گفته: روزنه های امیدواری به رفع اختلافات گشوده شده

احضار ۲۰ نفر درباره فایل صوتی ظریف 
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه پرونده منتشرکنندگان فایل صوتی ظریف به کجا رسید؟ گفت: کسانی که در انتشار فایل صوتی ظریف نقش داشتند ممنوع الخروج شده اند و قریب به ۲۰ نفر احضار شده اند. ا. گفته بخشی از امور به وزارت اطلاعات و بخشی به اطلاعات سپاه محول شده.

فوت ۳۰۷ نفر دیگر با کرونا
وزارت بهداشت ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد: با فوت ۳۰۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۵ هزار و ۵۶۸ نفر رسید.

روز اول ثبت نام ها؛ سه نظامی کاندیدا شدند
سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیای سپاه سه‌شنبه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد. پیش از او محمدحسن نامی نظامی سابق و وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد نیز در انتخابات ثبت نام کرده بود.همچنین سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع نیز نامزد انتخابات شد.


مقام معظم رهبری: در مورد انتخاب اشخاص هیچ دخالتی نمی‌کنم 
رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز سه‌شنبه در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی تصریح کردند: فردی که معتقد است نمی‌توان از لحاظ دفاعی، سیاسی، اقتصادی و تولیدی کاری در داخل انجام داد، لایق حکمرانی بر مردم نیست. ایشان با بیان اینکه بنده در مورد انتخاب اشخاص هیچ دخالتی نمی‌کنم تصریح کردند: در دوره‌های گذشته افرادی که قصد کاندیداتوری داشتند، نظر من را می‌پرسیدند که می‌گفتم «نه موافقم نه مخالفم» یعنی نظری ندارم اما در این دوره گفتم همین مطلب را نیز نمی‌گویم . ایشان همچنین گفتند: برخی تصور کردند که منظور از دولت جوان انقلابی دولتی است که همه اعضای آن در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال باشند.

 

نظرات بینندگان