arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

پایتخت تئاتر جهان با «شیرشاه» برمی‌گردد

محله برادوی نیویورک، پایتخت تئاتر جهان، پس از بیش از یک سال تعطیلی کرونایی با سه مورد از موفق‌ترین نمایش‌های تاریخ تئاتر از جمله «شیرشاه» بازگشایی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محله برادوی نیویورک، پایتخت تئاتر جهان، پس از بیش از یک سال تعطیلی کرونایی با سه مورد از موفق‌ترین نمایش‌های تاریخ تئاتر از جمله «شیرشاه» بازگشایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، اجراها در محله برادوی نیویورک پس از بیش از یک سال تعطیلی از تاریخ ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۲۱ (۲۳ شهریور ۱۴۰۰) با سه مورد از موفق‌ترین نمایش‌های تاریخ تئاتر، موزیکال همیلتون، شیرشاه و شرور، از سر گرفته می‌شود.

خبر این بازگشایی‌ از سوی عوامل این سه نمایش و در برنامه صبح بخیر آمریکای شبکه ای.بی.سی اعلام شد.

حامیان مالی این سه نمایش با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی در این باره گفتند: این اتحاد کم‌سابقه بین سه نمایش محبوب برادوی این پیام را می‌رساند که دست‌اندرکاران محله برادوی در تعهد خود برای پایان دادن به دوران سختی که کرونا برای ده‌ها هزار نفری که برای تامین هزینه های زندگی خود مستقیما به نمایش های برادوی وابسته هستند و ده ها هزار نفر دیگری که در صنایع وابسته مشغول فعالیتند، رقم زد، متحد است.

به روی صحنه رفتن این نمایش‌ها خبر خوبی برای پایتخت تئاتر جهان است که برای جبران ماه‌هایی که بدون درآمد گذشت به این اجراها نیاز دارد. نمایش همیلتون ۶ سال است که روی صحنه برادوی می‌رود و نمایش‌های شرور و شیرشاه هر کدام به ترتیب پس از ۱۷ و ۲۳ سال همچنان تماشاگران پروپاقرص خود را دارند. این سه نمایش موزیکال تاکنون در مجموع برای ۱۷۶ میلیون تماشاچی در چندین کشور از سراسر جهان به نمایش درآمده‌اند.

بلیت‌فروشی‌ها برای این سه نمایش‌ از امروز (چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

محله برادوی با حدود ۹۷ هزار نیروی کاری که برای تامین معاش خود به هنر نمایش وابسته‌اند و درآمدزایی سالانه ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای شهر نیویورک، با شیوع ویروس کرونا در جهان به ناچار در تاریخ ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ۹۸) تعطیل و همه اجراهای آن از جمله ۱۶ نمایشی که در فهرست اجرا بودند، لغو شدند. تهیه‌کنندگان برادوی پیش‌تر نیز با اشاره به وضعیت بهداشتی و شیوه‌نامه‌های مقامات نیویورک، این تعطیلی را یک بار تا ۷ ژوئن (۱۸ خرداد ۹۹)، بار دیگر تا ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور ۹۹)، یک بار تا ۳ ژانویه (۱۴ دی ۹۹) و در نهایت تا ۳۰ مه (۹ خرداد ۱۴۰۰) تمدید کردند.

برادوی فصل گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون درآمدزایی کرد و با جذب ۱۵ میلیون بیننده، رکود جدیدی به جا گذاشت. تعطیلی‌های کرونایی اخیر طولانی‌ترین مدت تعطیلی را در تاریخ پایتخت تئاتر جهان رقم زد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۵۹میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

ایرنا 

نظرات بینندگان