arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

اخوان المسلمين تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر تهدید کردند اگر شورای عالی نیروهای مسلح این کشور به خواسته های معترضان در تجمعات دیروز پاسخ ندهد جمعه آینده تحصن خواهند کرد.

به گزارش انتخاب، کارم رضوان عضو مجلس شورای اخوان المسلمین، از بازنگری در ساختار دادگاه عالی قانون اساسی به عنوان یکی از خواسته های معترضان یاد کرد و گفت: « دیگر خواسته اخوانی ها این است که قدرت حداکثر تا سی ام ژوئن به دولتی غیر نظامی واگذار شود».

وی درباره پیامد تقلب در انتخابات، بی توجهی به ادامه یافتن کشتار مردم مصر و بی توجهی به ضرورت تغییر رئیس دادگاه عالی قانون اساسی هشدار داد و گفت: « اخوانی ها روز گذشته در تجمعات اعتراضی شرکت کردند و بدون اقدام به تحصن، تجمعات را ترک کردند ولی به شورای نظامی تا جمعه آینده فرصت می دهیم و اعلام می کنیم اگر توجهی به خواسته های مطرح شده نداشته باشد جمعه آینده تحصنی نامحدود را آغاز خواهیم کرد».

وی در بیان علت درخواست اخوان المسلمین برای برکناری رئیس دادگاه عالی قانون اساسی گفت: « فاروق سلطان هم زمان با ریاست بر دادگاه عالی قانون اساسی، رئیس کمیسون عالی انتخابات نیز هست و این مسئله مفسده هایی در پی دارد که نمی تواند رضایت بخش باشد».
هم زمان احمد ابو برکه عضو دیگر اخوان المسلمین خواسته اخوانی ها را برای تغییر در ساختار دادگاه عالی قانون اساسی امر جدیدی ندانست و گفت: «به دلیل نفوذ عناصر بیرونی در این دادگاه، ما از ده سال پیش تاکنون خواستار تغییر در ساختار آن هستیم».

محمد بلتاجی عضو دفتر اجرایی حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین نیز در این باره گفت: « مردم مصر چه در تجمع میدان عباسیه و چه در تجمع میدان تحریر در قاهره به شورای عالی نیروهای مسلح هشدار دادند تا به کشتار مردم پایان دهد، در اندیشه به تاخیر انداختن زمان برگزاری انتخابات نباشد و مبحث انحلال پارلمان را از اندیشه خود خارج کند، در غیر این صورت برای تحصن نامحدود به میادین باز خواهند گشت».

اسامه یاسین معاون دبیر کل حزب آزادی و عدالت نیز گفت :« در همین زمینه نامه ای را به شورای عالی نیروهای مسلح تحویل داده ایم و به آنان گوشزد کرده ایم که به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات، عبور از خط قرمز به شمار می آید».
نظرات بینندگان