arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

عربستاني ها خود را براي تظاهرات گسترده آماده مي کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد:عربستانی ها خود را برای تظاهرات گسترده علیه رژیم آل سعود آماده می کنند.

به گزارش انتخاب،فعالان سیاسی درمنطقه الشرقیه عربستان خواهان برگزاری تظاهرات در چندین شهر این منطقه شدند. این فعالیت ها در ادامه تحرکات مسالمت آمیز مردمی برای اجرای اصلاحات سیاسی و احترام به حقوق شهروندی در این کشور صورت می گیرد.

همچنین تلاش ها برای برگزاری روز لیبرالیسم( آزادی) در عربستان که قرار است روز دوشنبه آینده برگزار شود ادامه دارد.

فادی السید گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: تظاهرکنندگان عربستانی با سر دادن شعارهایی مبنی بر این که رژیم آل سعود هیچ ارزشی برای حقوق بشر در این کشور قائل نیست به تظاهرات خود در مناطق مختلف عربستان برای تحقق آزادی ها و آزادی زندانیان سیاسی فراموش شده در زندان های رژیم ادامه می دهند. ساکنان منطقه قطیف در تظاهراتی موسوم به «حقوق ما غصب شده است» شرکت کردند و خواهان آزادی سران گروه های سیاسی زندانی و محاکمه قاتلان شهدای این منطقه به ویژه محمد بن فهد امیر منطقه الشرقیه شدند.

عربستانی ها همچنین در شهر قسیم در مرکز این کشور تحصن اعتراض آمیزی در اعتراض به وضع بد خدمت رسانی در این شهر برگزار کردند. تحصن کنندگان تحت تدابیر شدید امنیتی نماز جمعه را برپا داشتند و قطع مستمر برق و آب آشامیدنی این شهر را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی عربستان تلاش کردند این تحصن را سانسور خبری کنند و خبرنگارانی را که برای پوشش این حادثه به این منطقه آمده بودند بازداشت کردند.

گروه های مخالف رژیم آل سعود به شدت اقدام رژیم در افزایش بازداشت ها و تشدید سرکوب ها علیه تظاهرکنندگان به صورت سازمان یافته را محکوم و تاکید کردند رژیم پادشاهی در عربستان هیچ کارایی ندارد.

یک تظاهرکننده بحرینی گفت:ما در این روز عهد خود را با شهدا اعلام می کنیم. ما خواهان قصاص قاتلان این شهدا هستیم.

گزارشگر این شبکه تصریح کرد: فعالان سیاسی ضد رژیم در بیانیه خود در اینترنت تاکید کردند زندگی در سایه یک حکومت قبیله ای متعصب کشور را به عصر حجر بازگردانده است. این فعالان تاکید کردند به همراه افزایش فشارها بر اصلاح طلبان و فعالان حقوق بشری هیچ آزادی در این کشور وجود ندارد. مردم عربستان خواهان اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور هستند. گروه موسوم به جوانان مسلمان قبلا با قیمومیت مذهب وهابی رژیم آل سعود بر جامعه مخالفت و مقامات این رژیم را به استفاده از گروه های مذهبی تندرو برای سرکوب آزادی ها و مصادره حقوق سیاسی و اجتماعی مردم این کشور متهم کرد. مقامات سعودی به جای پاسخ مثبت دادن به خواسته های مردمی سرکوب تظاهرات و بازداشت ها در منطقه الشرقیه را گسترش دادند و ده ها نفر را روانه زندان کردند.
نظرات بینندگان