arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

آسوشیتدپرس در اعتراض به حمله تل آویو به مقر رسانه‌ها: از این حمله وحشت کردیم / جهان کمتر از آنچه در غزه اتفاق می افتد آگاه خواهد شد

مدیرعامل آسوشیتدپرس در واکنش به حمله اسرائیل علیه برج الجلا در غزه که محل استقرار دفاتر رسانه‌های خارجی بود ابراز نگرانی و تصریح کرد که اسرائیل از مقر این دفتر مطلع بود.«پروت» رویداد امروز را نگران کننده توصیف کرد و افزود که به دلیل آنچه امروز اتفاق افتاده است، جهان کمتر از آنچه در غزه اتفاق می افتد آگاه خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مدیرعامل آسوشیتدپرس در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی علیه برج الجلا در غزه که محل استقرار دفاتر رسانه‌های خارجی بود ابراز نگرانی و تصریح کرد که اسرائیل از مقر این دفتر مطلع بود.

گری پروت با صدور بیانیه‌ای که در تارنمای این شبکه خبری منتشر شد افزود: ما از اینکه ارتش اسرائیل ساختمانی را که در آن دفتر AP و سایر سازمان های خبری در غزه مستقر هستند هدف قرار داد و تخریب کرد، وحشت کرده‌ایم.

وی افزود: آنها مدتهاست که محل دفتر ما را می دانند و اطلاع دارند که روزنامه نگاران در آنجا در حال کار هستند. این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: به دنبال کسب اطلاعات از دولت اسرائیل هستیم و با وزارت امور خارجه ایالات متحده در ارتباط هستیم تا اطلاعات بیشتری دریافت کنیم.

«پروت» رویداد امروز را نگران کننده توصیف کرد و افزود که به دلیل آنچه امروز اتفاق افتاده است، جهان کمتر از آنچه در غزه اتفاق می افتد آگاه خواهد شد.

رژیم صهیونیستی روز شنبه در اقدامی جنایتکارانه و برخلاف قوانین بین‌المللی و به منظور جلوگیری از پوشش جنایات خود، « برج الجلا » را در غزه که شماری از دفاتر رسانه‌های بین‌المللی در آن استقرار داشتند، هدف قرار داد.

در برج الجلاء دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی از جمله شبکه الجزیره، اسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه در آن قرار داشتند و اخبار مربوط به غزه را پوشش می‌دادند.

فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد این برج به شکل کامل ویران شده است.



نظرات بینندگان