arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

بانک مرکزی ۵۰ میلیون دلارِ «بورس» را واریز کرد

درحالی یکی از مصوبات حمایتی دولت از باژار سرمایه واریز ۲۰۰ میلیون‌دلار از منابع صندوق توسعه به این بازار بود که بانک مرکزی برای مرحله اول ۵۰ میلیون دلار از این مبلغ را حساب صندوق‌تثبیت بازار سرمایه واریز کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: درحالی یکی از مصوبات حمایتی دولت از باژار سرمایه واریز ۲۰۰ میلیون‌دلار از منابع صندوق توسعه به این بازار بود که بانک مرکزی برای مرحله اول ۵۰ میلیون دلار از این مبلغ را حساب صندوق‌تثبیت بازار سرمایه واریز کرد.

بانک مرکزی امروز معادل ریالی ناشی از فروش ۵۰ میلیون دلار از منابع ارزی حساب صندوق توسعه ملی را به «صندوق تثبیت بازار سرمایه» واریز کرد.

براساس تصمیم‌های جلسه دویست و بیست و یکم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌بایست نسبت به فروش تدریجی ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی به حساب صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصل را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کند.

گفتنی است پیش از این رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود، مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به صورت تدریجی فروخته و برای کمک به بورس به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شود که اقدام امروز اولین گام در همین راستا بود و ۱۵۰ میلیون دلار باقیمانده نیز به تدریج واریز خواهد شد.

نظرات بینندگان