arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۷: آیت الله خامنه ای گفتند با عطاءالله مهاجرانى در مورد بی‌بند و باری مطبوعات به نام آزادی، با تُندى اتمام‌حجت كرده‌اند و منتظر اقدام هستند / محمدرضا رحيمى و عزت‌الله ضرغامى نسبت به افکار و سياست‌هاى دولت سازندگی اعلام وفاداری کردند

خاطرات آیت الله هاشمی: شب میهمان آيت‌الله خامنه‌اى بودم. درباره مسايل اصفهان و بازديدشان از دانشگاه صحبت شد. معلوم شد، به خاطر گزارش‌های اغراق‌آميزى كه به ايشان داده‌اند، نگران حوادث جمعه گذشته اصفهان بوده‌اند. از نتايج پيام‌شان راضي‌اند و از من هم انتظار دارند كه در اين‌گونه مسايل روز صحبت‌كنم. از اينكه پذيرفته‌ام به قم بروم، خوشحال شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

براى اختتاميه مراسم سمينار [بررسی روند اشغال] فلسطين، از منزل به دانشگاه علامه طباطبايى رفتم. آقاى احمد جلالى، جمع‌بندى بحث‌هاى سمينار را گزارش كرد و دكتر نجف‌قلي حبيبى، ریيس دانشگاه خيرمقدم گفت. سخنرانى مفصلى دربارة روند شكل‌گيرى دولت اسرایيل به صورت تحليلى ايراد كردم. آقاى روژه‌گارودى هم بود؛ مطالبه مقاله‌اى را كرد كه در ملاقات قبل، براى كتابش خواسته بود.

به دفترم رفتم. تا عصركارها را انجام دادم. براى برنامه چند بخشى [صهیونیسم در گذر زمان] دربارة فلسطين، مصاحبه‌اى با [شبکه دو] صدا و سيما كردم و به سئوالات زيادى جواب دادم. آقايان [محمدرضا] رحيمى، استاندار سابق كردستان و [عزت‌الله] ضرغامى، معاون سينمايى وزير ارشاد آمدند. ضمن تأكيد بر وفادارى، نسبت به افكار و سياست‌هاى دولت سازندگي گفتند، جمع زيادى از مديران چنين‌اند. در محافل‌شان مى‌گويند كه بدون چنين سياست‌هايي، اوضاع كشور سامان نمى‌گيرد. خواستند ارتباط فعالي با آنها برقراركنم.

 شب میهمان آيت‌الله خامنه‌اى بودم. دربارة مسايل اصفهان و بازديدشان از دانشگاه صحبت شد. معلوم شد، به خاطر گزارش‌های اغراق‌آميزى كه به ايشان داده‌اند، نگران حوادث جمعه گذشته اصفهان بوده‌اند. از نتايج پيام‌شان راضي‌اند و از من هم انتظار دارند كه در اين‌گونه مسايل روز صحبت‌كنم. از اينكه پذيرفته‌ام به قم بروم، خوشحال شدند. از سياست وزارت ارشاد در مورد بى بندوبارى مطبوعات به‌نام آزادى ناراضي‌اند و گفتند، با آقاى [عطاءالله] مهاجرانى، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، براى اصلاح، با تُندى اتمام‌حجت كرده‌اند و منتظر اقدام هستند.

نظرات بینندگان