arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

پایان برنامه تلویزیونی الن دجنرس، مجری آمریکایی بعد از ۱۹ سال

الن دجنرس کمدین و مجری مشهور آمریکایی، سال آینده میلادی با برنامه تلویزیونی خود خداحافظی می‌کند. به این‌ ترتیب پخش این برنامه که «الن دجنرس شو» نام دارد، پس از ۱۹ فصل از شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» به پایان می‌رسد. الن دجنرس در جریان ضبط برنامه چهارشنبه خود، در حالی که بغض کرده بود، گفت که همواره به غریزه خود اعتماد داشته است، و باور دارد که «زمان وداع فرا رسیده است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الن دجنرس کمدین و مجری مشهور آمریکایی، سال آینده میلادی با برنامه تلویزیونی خود خداحافظی می‌کند. به این‌ ترتیب پخش این برنامه که «الن دجنرس شو» نام دارد، پس از ۱۹ فصل از شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» به پایان می‌رسد.

آمارهای منتشره نشان می‌دهد که تعداد بیننده‌های این برنامه پس از حواشی اخیر مرتبط با رفتارهای ناشایست الن دجنرس، بصورت قابل توجهی، بیش از یک میلیون نفر کاهش یافته است.

قرارداد شبکه ان‌بی‌سی با این هنرمند آمریکایی در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد، و ظاهرا این شبکه تمایلی برای تمدید آن ندارد.

الن دجنرس در جریان ضبط برنامه چهارشنبه خود، در حالی که بغض کرده بود، گفت که همواره به غریزه خود اعتماد داشته است، و باور دارد که «زمان وداع فرا رسیده است.» او در حالی که سعی داشت تا با شوخی و خنده شرایط را متعادل کند، به تماشاگران وعده داد که سال آینده شاهد بهترین قسمت‌های این برنامه خواهند بود، و هر روز با یکدیگر جشن می‌گیرند.

پخش الن دجنرس شو، از سال ۲۰۰۳ آغاز شد و به تدریج به یکی از برنامه‌های محبوب شبکه ان‌بی‌سی تبدیل شد.


این برنامه یا به اصطلاح «تاک شو» ترکیبی از گفت‌وگوهای متنوع، مروری بر خبرهای روز، گزارش‌های جذاب، بخش‌های تفریحی و سرگرمی، و اجرای زنده موسیقی است. این برنامه روزانه، مجری محور است و شخصیت و توانایی الن دجنرس به عنوان یک‌ کمدین حرفه‌ای، نقش مهمی در موفقیت آن داشت.

اما سال گذشته میلادی، و با انتشار خبرهای مختلفی درباره وجود بدرفتاری، اذیت و آزار کارمندان، توهین‌های نژادی، و حتی رفتارهای ناشایست جنسی در محل تولید برنامه، شرایط تغییر کرد.

پس از بازتاب گسترده این موارد در رسانه‌های گروهی، الن دجنرس مجبور به عذرخواهی شد و قول داد تا این وضعیت نامناسب را اصلاح کند اما علی‌رغم تغییر برخی از دست‌اندرکاران و عوامل تولید، و حتی ریشه‌یابی دلایل بروز چنین مشکلاتی در برنامه تلوزیونی، ریزش تماشاگران متوقف نشد، و الن دجنرس در این چالش بزرگ ناموفق بود.

او چهارشنبه با اشاره به اینکه حواشی اخیر او را به شدت آزرده کرده است، گفت که این جریان در تصمیمش برای خداحافظی با برنامه تأثیری نداشته است.

الن دجنرس در عین حال گفت که وداع با این برنامه به معنای پایان فعالیت‌های او نخواهد بود، و شاید در آینده، و از طریق دیگری مانند شبکه اینترنتی نتفلیکس به صحنه بازگردد.

الن ‌دجنرس از هنرمندان پیشگامی است که در دهه نود میلادی اعلام کرد که همجنسگرا است.

او با تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مختلف خود به محبوبیت زیادی رسید، و مدال افتخار ریاست جمهوری آمریکا را نیزاز طرف باراک اوباما دریافت کرد.

نظرات بینندگان