arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

با توجه به گزارش سازمان هواشناسی ایران، برای اغلب نقاط کشور، امروز 28 اردیبهشت ماه، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی ایران، امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی و زنجان، برخی نقاط سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز در شرق تهران و سمنان، برخی نقاط اصفهان، غرب یزد، شمال و شرق فارس، برخی نقاط کرمان، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، در برخی نقاط خراسان شمالی، و شمال خراسان رضوی، رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان آرام و آفتابی است و فقط در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌هد.

جمعه در اردبیل، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط زنجان، رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

شنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط استان مرکزی، قزوین و شمال همدان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

از امروز بعد از ظهر و طی چهارشنبه در استان‌های البرز، تهران، قزوین، مرکزی و قم وزش باد پدیده غالب خواهدبود که گاهی همراه با وزش باد شدید همراه است و در برخی نقاط مستعد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. همچنین از امروز بعد از ظهر تا اواخر وقت سه شنبه وزش باد در اغلب نقاط استان‌های غرب کشور پدیده غالب خواهد بود.

پنجشنبه و جمعه و شنبه مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور و به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد و گاهی همراه با گردو خاک خواهد بود.

تا اخر هفته در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور شاهد روند تدریجی افزایش دما خواهیم بود و افزایش دما در شرق سواحل دریای خزر محسوس‌تر خواهد بود و ۵ تا ۱۰ درجه می‌باشد.

چهارشنبه با کاهش محسوس دما در شرق سواحل دریای خزر بیت ۵ تا ۱۰ درجه به ورند عادی برمی گردد. از اممشب تا اخر هفته شرق دریای عمان مواج است. پنجشنبه و جمعه، خلیج فارش به ویژه بخش‌های مرکزی آن مواج می‌باشد.

نظرات بینندگان