arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

کاندیداتوری برخی اعضای هیات دولت با هماهنگی روحانی؟ / ربیعی: ثبت نام اعضای دولت در انتخابات تصمیم شخصی بوده

سخنگوی دولت با بیان اینکه ثبت نام برخی از اعضای دولت در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم شخصی بوده است، گفت: به همه مراکز روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی بخشنامه کردیم تا از هر گونه فعالیتی که شائبه حمایت و سوگیری انتخاباتی داشته باشد پرهیز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی دولت با بیان اینکه ثبت نام برخی از اعضای دولت در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم شخصی بوده است، گفت: به همه مراکز روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی بخشنامه کردیم تا از هر گونه فعالیتی که شائبه حمایت و سوگیری انتخاباتی داشته باشد پرهیز کنند.

«علی ربیعی» روز سه شنبه در نشست خبری درباره کاندیداتوری برخی اعضای هیات دولت و اینکه آیا این امر با هماهنگی رییس جمهوری بوده و آیا دستورالعملی برای منع تبلیغات کاندیداها ابلاغ شده است یا نه گفت: ثبت نام اعضای دولت در انتخابات تصمیم تشکیلاتی نبود و هر کدام از این افراد به خواست شخصی وارد انتخابات شدند. یقین دارم برای ثبت نام نه با هم هماهنگ کردند و نه از اقدام هم مطلع بودند و من مطلع‌ترین آدم در این زمینه هستم و با تک تک اعضا در حال گفت و گوی دائمی بودم.

وی این اظهارات را قضاوت نادرستی عنوان کرد و درباره منع حمایت اعضای دولت به کاندیداها گفت: درباره منع حمایت اعضای دولت از کاندیداها، قانون انتخابات و آیین‌نامه مربوط به آن حکم و این قانون کاملا واضح و روشن است. دولت خود را متعهد به اجرای کامل قانون می‌داند و در راستای تحقق هدف مشارکت حداکثری و با توجه به شرایط کرونایی تلاش دارد تا انتخاباتی برگزار کند که در کنار مشارکت حداکثری، حافظ سلامت جسمی مردم هم باشد.

ربیعی گفت: به همه مراکز روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی بخشنامه کردیم تا از هر گونه فعالیتی که شائبه حمایت و سوگیری انتخاباتی داشته باشد پرهیز کنند. همه ارکان و رسانه‌هایی که مستقیم و غیرمستقیم از پول بیت‌المال استفاده می‌کنند و همچنین سازمان‌ها و تریبون‌های عمومی باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند. متاسفانه سابقه خوبی در این زمینه در ذهن وجود ندارد.

نظرات بینندگان